Annons:
Etikettövrigt
Läst 577 ggr
[GIKmio]
10/6/18, 10:39 AM

Fascination

Vad var ni fascinerade av som barn? Som ni påpekade för föräldrarna när ni var ute på bilresa, gick en promenad etc.. Själv var jag fascinerad av vattentorn.. Kanske för att en del såg stora och pampiga ut där dom oftast låg på en höjd och syntes väl på flera ställen i stan.. -Titta mamma, ett vattentorn 😃 Min lillebror var fascinerad av traktorer.

Annons:
Ghosthunter
10/6/18, 3:10 PM
#1

Då måste du väl ha varit i Örebro och tittat på svampen…det är väl vattentornet no.1 i Sverige😃

Jag var fascinerad av flygplan och att sitta i timmar och bara glo på stjärnhimlen en klar och kall höst eller vinterkväll. Så himlen och rymden var mitt sökområde som liten. Numera är det mer på marknivå, även om jag gärna fortfarande tittar en hel del uppåt!😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Carmarino
10/6/18, 3:45 PM
#2

Minns inte säkert, men jag var väldigt intresserad både av stjärnhimlen och historia. När jag gick på mellanstadiet gjordes en arkeologisk utgrävning i byn där jag bodde, och den var jag väldig fascinerad av. De hittade en massa stenålderssaker, så det var spännande.

Mina drömyrken då var arkeolog eller astronom, men jag blev inte varken det ena eller det andra. Tappade sugen när jag fick veta att man var tvungen att vara bra på matte för att bli det - och bra på matte det var jag inte. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
10/6/18, 3:51 PM
#3

Stenar var/är min stora passion. Jag vet inte hur många "ton" jag släpat hem genom åren. Vissa stenar minns jag t.om var jag hittade som barn.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: