Annons:
Etikettövrigt
Läst 755 ggr
Maria
2018-10-07 13:12

Husdjur som barn?

Hade ni några husdjur som barn?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Carmarino
2018-10-07 13:14
#1

Från det att jag var fem-sex år har det funnits katter i familjen (med ett kort uppehåll på 70-talet). Dessutom hade jag ormar under några år. Det började med några vattensnokar och sedan skaffade jag en regnbågsboa och en klippyton.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
2018-10-07 13:15
#2

Två kattfröknar när jag var riktigt liten. Sedan en kattfröken och en kastrerad kattherre när jag var i tonåren.. Har aldrig haft något husdjur sedan jag flyttade hemifrån för 23 år sedan.

Caeli
2018-10-07 13:36
#3

Vi hade katt, hund och akvariefiskar.

Maleficum
2018-10-07 14:21
#4

Uppvuxen med akvarium och skaffa mina första fåglar när jag var 12 år.

Alltid haft akvarium och sen mina första fåglar har jag alltid haft nån form av fågel.

Därefter har det kommit in kaniner i mitt liv  som en konstant och även hundar och utöver det har diverse andra arter bott hos mig i längre och kortare perioder (råttor, ökenråttor, dvärghamstrar, orm).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maria
2018-10-07 14:32
#5

Mina föräldrar var inga djurmänniskor och min högsta önskan var en hund.

Det blev en undulat som fick hela Jocke som dog ganska snabbt och då köpte vi en Jocke till😉 Sedan blev det en hamster som hette Patrik.

När jag var 12 år så blev äntligen min önskan om hund uppfylld med kravet att morsan och farsan fick välja ras och namn. Jag önskade en Irländsk Setter men det blev en långhårig dvärgtax😃 Lite samma huvudform, päls och färg kanske…

Jag älskade denne lille tuffingen Bambi och han var med mig många år. Han gillade min man skarpt som jag träffade när jag var 18. När vi flyttade ihop så hade vi delad vårdnad med mina föräldrar. Han var med även när vår son var liten och sonen klädde honom i dockkläder. Han var så himla snäll.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[ludgopelle]
2018-10-07 15:19
#6

Jag hadde ett akvarium med klockgrodor och salamandrar, när jag var barn. Jag matade dom med daggmaskar och maggot. Innan vintern brukade jag gräva upp ett vinterföråd av daggmaskar. Jag förvarade dem i en spann med jord i källaren. Syrran hadde hamstrar och en kanin.

Annons:
Carmarino
2018-10-07 15:23
#7

Glömde ju att vi även hade zebrafinkar ett tag. Teodor och Fia hette de, och de var väldigt roliga. Särskilt Teodor var lite speciell. Det spelade ingen roll om han hade fått mat fem minuter innan vi skulle äta. Såg han att vi åt så skulle han också äta - även om han redan var proppmätt. Så vi fick täcka över buren för att han inte skulle äta ihjäl sig. Glad


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2018-10-07 15:46
#8

Massor.

Marsvin,kaniner, katter ,undulater, möss.

Stolt ägare till fem La permer

Tarotstollan
2018-10-08 01:35
#9

Det fanns katter, en schäferhund som vi tog över efter tidigare ägare, sen hade jag ett litet akvarium jag fick i julklapp och sen undulater som jag fick eftersom ägarna skulle kasta ut dem till skatorna😡!

Så arg min moster blev när hon hörde det, hon och hennes kille åkte hem till jobbarkompisen och hämtade fåglarna på stört. 👍 När de fått hem dem undrade de vad de skulle göra med fåglarna, så de ringde mig och undrade om jag ville ha undulater? Jag var runt 12 år och visste inte ens vad undulater vad för något.

Självklart ville jag ha dem och det var ett par, hanen var ljusblå och honan vit. De fick 5 ljusblå bebisar efter några månader och de ungarna flög fritt i hela bottenvåningen. Tyvärr hade mormor ingen tanke på att ha ytterdörren stängd den sommaren så 2 - 3 av dem flög ut….
Kommer ihåg att jag var på väg hem från skolan och hörde undulater kvittra i träden utanför huset innan jag fattade vad som hade hänt.😢
Det gick ju tyvärr inte göra något åt det mer, än att se till att dörren ut var stängt efter det.😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[[eskils_]]
2018-10-08 11:04
#10

Ett par marsvin.🙂

Carmarino
2018-10-08 12:56
#11

#9 Gick det inte att fånga in rymlingarna?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2018-10-09 03:25
#12

#9. Jag hade buren med de kvarvarande undulaterna i, ute ett tag och de kvittrade till varandra men rymlingarna kom inte ner.
Vet att jag var ute och tittade efter dem flera ggr men kunde inte ens se dem i träden, efter någon timma hade de flugit iväg så långt bort att jag inte ens kunde höra dem längre. 😭

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2018-10-09 11:35
#13

#12 Hoppas att någon annan lyckades fånga in dem, så att de fick ett hem så småningom.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Tarotstollan
2018-10-09 22:40
#14

#13. Hoppas kan jag ju alltid göra men detta var på 70-talet och ute på landet och det var knappt någon där som ens visste att det fanns folk som hade burfåglar.
Folk var alltid så förvånade när de kom hem till oss och såg fåglarna, undrade vad det var för något, andra frågan var vad är det för sorts fåglar….

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Honestyisdead
2018-10-16 21:33
#15

Salamandrar, ökenråttor, sköldpaddor, marsvin och råttor. Och fiskar. En djurart åt gången plus fiskar.

Upp till toppen
Annons: