Annons:
Etikettertvradio
Läst 499 ggr
Carmarino
2018-10-08 15:26

Time Trax

En av mina favoritserier på 90-talet var Time Trax, som var en amerikansk/australiensisk science fiction-serie. Den spelades in 1993-1994. Tyvärr blev det bara två säsonger, och tyvärr verkar den inte höra till de serier som visas i repris i Sverige.

Från svenska Wikipedia:
Seriens huvudperson är poliskommissarien Darien Lambert (spelad av Dale Midkiff) som skickas från framtiden 200 år bakåt i tiden för att återföra brottslingar som försöker gömma sig här. Till sin hjälp har han datorn Selma, vars holografiska interface spelas av Elizabeth Alexander, och en minipistol som han använder för att skicka rymlingarna till framtiden. Lamberts främste motståndare var Nobelpris-vinnaren doktor Mordecai Sahmbi, spelad av Peter Donat.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2018-10-08 15:30
#1

Det är särskilt två saker jag kommer ihåg från den här serien.

Dels är det hur man kan komma ihåg om man ska ställa fram eller bak klockan när man byter mellan sommar- och normaltid ("Spring ahead, fall back, d.v.s. vår = flytta fram, höst = flytta tillbaka).

Dels är det den här sången, som jag har sparat på ett videoband. Lyssnade på den om och om igen, så jag höll på att slita ut bandet. Blev så glad över att hitta den på Youtube, och jag tycker den är lika bra fortfarande. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2018-10-09 03:31
#2

Den serien följde jag också.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2018-10-09 11:36
#3

Tycker gott att någon kanal kan köra den i repris någon gång, istället för alla de andra serierna som "går på repeat" år efter år.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: