The Prisoner är en mycket udda och originell brittisk science-fiction/drama serie som spelades in åren 1967-1968. Tyvärr så blev den inte så stor i Sverige, så förmodligen är det säkert många av er som inte sett den eller känner till den.
Den visades på någon svensk filmkanal i början av 90-talet (tror jag det var)
Själv har jag hela serien på en DVD-box och jag fullkomligt älskar den. Jag gillar udda filmer och serier och The Prisoner är nog en av de märkligaste serierna någonsin.
#2 Ja, precis vad jag misstänkte. Jag fattar inte varför serien inte slog igenom i Sverige? Men den känns å andra sidan väldigt osvensk.
#3 Egentligen så är väl The Prisoner kanske inte renodlad science fiction heller...det är väldigt knepigt att placera den i en schanger!
🙂
**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**
"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"
#5 Vi får ta en The Prisoner-helg någon gång Svensk text är att önska.. Om det är engelsk- och tyskspråkig serie utan svensk text måste det vara tyst omkring mig annars hänger jag inte med i dialogen och handlingen.
Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.