Annons:
Etikettmusik
Läst 1089 ggr
[GIKmio]
11/3/18, 8:04 PM

Scorpions

Scorpions bildades i Hannover i dåvarande Västtyskland redan 1965. Bandet är kända för sina nostalgiska rockballader främst under 80- och 90-talet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Scorpions

Annons:
[GIKmio]
11/3/18, 8:12 PM
#1

Wind of Change är tillsammans med Still loving you Scorpions två mest välkända låtar. Låten är förknippad med det enade Tyskland då öst och väst gick tillsammans och blev en nation.

[GIKmio]
11/3/18, 8:19 PM
#2

Ännu en  ballad.. Denna är vacker.

[GIKmio]
11/3/18, 8:28 PM
#3

När man ändå är igång. Varför inte bjuda på en till? 🙂

[GIKmio]
11/3/18, 8:42 PM
#4

Den första låten jag hörde med Scorpions.. Holiday får läggas till sidan i kategorin Scorpions mest nostalgiska låtar.

[GIKmio]
11/3/18, 8:50 PM
#5

Nostalgisk är även denna. Och en av mina favoritlåtar. Det är något speciellt med The Zoo som jag inte kan förklara.

Carmarino
11/4/18, 4:01 PM
#6

Har inte hört så mycket av Scorpions. Tror bara det är Wind of Changes faktiskt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Maria
11/5/18, 5:10 PM
#7

Nu blev jag riktigt nostalgisk och jag hade nästan glömt av dessa gamla fina ballader.

Nu vet jag vad jag ska lyssna på ikväll🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[GIKmio]
11/6/18, 7:47 PM
#8

Ja, det är riktiga kanonballader. Många har dessutom en dragning till 80-talet.

[GIKmio]
11/6/18, 7:51 PM
#9

En del låtar har lite rockigare framtoning. Men kärlekstemat i många av Scorpions låtar finns där.

Aleya
11/7/18, 7:33 PM
#10

Åh scorpions är fortfarande en favorit. Visste ni att Mikkey Dee spelar trummor i Scorpions nu. För den som inte vet vem han är är det en svensk snubbe som spelat med Motörhead i flera år.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[GIKmio]
11/7/18, 7:50 PM
#11

#10 Jag känner två stycken som var på en konsert för inte så länge sedan. Mikkey Dee är en go gubbe som Glenn Hysén skulle ha sagt  🙂

sp0ngeb0b
11/7/18, 9:54 PM
#12

Jag var och såg Scorpions på Sweden Rock Festival 2017. De var riktigt bra, jag hade lyssnat en hel del innan också. Träffade även Mikkey Dee samma dag och fick hans autograf. Inte för att han är originalmedlem eller så men eftersom han redan nämnts så 😃

[GIKmio]
11/8/18, 5:40 AM
#13

Originalmedlemmarna var Rudolf Schenker ( sång, gitarr ) Karl-Heinz Follmer ( gitarr ) Lothar Heimberg ( bas ) Wolfgang Dziony ( trummor ).. I slutet av 60-talet hoppade Follmer av och ersattes av Michael Schenker samtidigt som Klaus Meine trädde in som bandets nya sångare. 1972 släpptes debutalbumet Lonesome Crow.

Annons:
[GIKmio]
11/8/18, 5:27 PM
#14

Scorpions lät lite annorlunda på 70-talet 🙂

[GIKmio]
11/8/18, 6:13 PM
#15

I Can´t Explain..

[GIKmio]
11/8/18, 7:59 PM
#16

Senast Scorpions besökte Sverige var för ett år sedan, 24 och 25 november 2017. Spelningar på Scandinavium i Göteborg och på Globen i Stockholm. 

Dagens Scorpions består av Klaus Meine ( sång ), Rudolf Schenker ( gitarr ), Matthias Jabs ( gitarr ), Pawel Maciwoda ( bas ), och Mikkey Dee ( trummor )

[GIKmio]
11/8/18, 8:06 PM
#17

Det finns så många låtar. En låt som tillhör bandets mest kända har kommit långt ned i kommentarsfältet av någon anledning. Men här är Rock you like a Hurricane..

[GIKmio]
11/8/18, 8:10 PM
#18

#17 Lite kuriosa: Skyttekungen i fotbolls-VM i somras lär ha kommit till under denna låten. Rock you like a Harry Kane 😂😂😂 Beklagar min torra humor 😃

[GIKmio]
11/8/18, 8:29 PM
#19

Hey You..

Ni som sett Scorpions Live var såg ni dom? Upplevelser från konserten m.m..

[GIKmio]
11/8/18, 9:06 PM
#20

Scorpions hänger kvar i toppen av klassiska tyska band i genren hårdrock tillsammans med band som Accept och Helloween.

Annons:
[GIKmio]
11/9/18, 10:23 AM
#21

En låt som passar in på iFokus som är en väldigt trög sajt med ointresserade torra personer stundtals.. Is there anybody there?

Maria
11/9/18, 10:27 AM
#22

#21 Jag som blev så glad för denna tråden och har lyssnat igenom flera låtar.

Din text kändes väl sådär….😕

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[GIKmio]
11/9/18, 10:37 AM
#23

#22 Det var inte menat åt dig Maria. Jag vet att du gillar Scorpions och syns mycket på Nostalgi i fokus.. Men det borde väl finnas fler som gillar Scorpions.. Det kvittar vad som man skriver om på iFokus oavsett ämne så är det helt dött.. Ingen vill, vågar, kan eller skriva en kommentar.

Maria
11/9/18, 10:47 AM
#24

#23 Jag skulle nog tro att det är beroende på sajtämne. Vissa ämnen verkar svårare.

Jag startade nyligen en tråd om min upphittade katt på kattsajten och den har över 130 inlägg som exempel.

Du får gärna göra reklam för sajten på mina sajter🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[GIKmio]
11/9/18, 10:50 AM
#25

#24 Vissa inlägg kanske inte passar alla, men det finns flera inlägg som bör passa dom flesta.. Jag är en kille med skinn på näsan. Jag säger rakt ut vad vad jag tycker och tänker.

Maria
11/9/18, 12:03 PM
#26

Skinn på näsan är alltid bra att ha😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[GIKmio]
11/9/18, 12:09 PM
#27

#26 Jag kan ha det i vissa stunder även om jag uppfattas som snäll. Och snälla är även killarna i Scorpions. Ett band precis som AC/DC som vi tidigare publicerat i genren hårdrock där musiken tänder publik och lyssnare. Långt från mörker och dystra texter.

Annons:
Carmarino
6/2/22, 3:34 PM
#28

#1: Scorpions ändrar texten i "Wind of change". Efter Rysslands invasion av Ukraina ändrar de textraden I follow the Moskva, down to Gorky Park, listening to the wind of change till Now listen to my heart, it says Ukrainia, waiting for the wind to change.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/a/x8o9B8/scorpions-andrar-text-i-wind-of-change


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tyska rockbandet Scorpions kommer inte längre ”romantisera Ryssland” när de spelar sin ikoniska låt ”Wind of change” liv
Upp till toppen
Annons: