Musik

Dans

2018-11-12 08:38 #0 av: Tant Grön

Var ni ute och dansade när ni var unga? Jag gillade Flamingokvintetten på den tiden. Blir så nostalgisk när jag hör denna: 

Anmäl
2018-11-12 09:17 #1 av: Tant Grön

Anmäl
2018-11-12 10:59 #2 av: Carmarino

Har aldrig tyckt om att dansa, men var ändå ute på dansställen. Det var dock mest för att lyssna på musiken, aldrig dansa till den. Oftast var det för att se något uppträdande av en artist, och då var det något dansband som spelade resten av tiden. Glad

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-11-12 21:43 #3 av: GIKmio

Vi har redan en tråd om nostalgiska dansminnen. Men den handlar inte så mycket om dansband.

https://nostalgi.ifokus.se/discussions/5bafbe5dce12c427ea000257-i-afton-dans?discussions-2

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2018-11-12 21:50 #4 av: Tant Grön

Den tråden har jag missat. Du kan ta bort den här om du vill.

Anmäl
2018-11-12 21:51 #5 av: GIKmio

#4 Nej vi låter den vara kvar GladDansbanor har aldrig varit något för mig. Jag hängde på nattklubbar. Men jag tycker det är synd att dansbanor och folkparker försvinnut.

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2018-11-12 21:57 #6 av: GIKmio

Men det fanns ett dansbandshak ute på Sandgrund i Karlstad när jag var ung som var känt i hela Sverige. Om jag inte är helt ute och cyklar nu så är det där som konstnären Lars Lerin håller till numera.

Anmäl
2018-11-12 22:12 #7 av: Tant Grön

Jag växte upp på landet, så det var dansbanor och bygdegårdar som gällde. Favoritbandet var Flamingokvintetten. Dom sjöng om hjärta,smärta och ofta var man ju olyckligt kär i någon. Då passade denna låten bra:

Anmäl
2018-11-23 20:11 #8 av: GIKmio

#7 Nu är jag så gammal så nu skäms jag inte att säga det. Mina gamla barndomsvänner och tillika hårdrocksvänner går numera ut och dansar till dansbandsmusik med sina fruar.Det är något speciellt med dansbandsmusiken. Musiken är och har alltid varit medryckande som man dras in i.. Det svänger. Sedan att dom ska ha likadana kläder kan man ju leva med Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.