Annons:
Etikettövrigt
Läst 659 ggr
Caeli
2018-11-27 20:33

Laban, Gurksnoppen och Bubblan

Vilka fina gamla bilar det fanns förr! https://www.land.se/motor/nostalgifrossa-7-heta-bilmodeller-fran-1968/ Minns du någon speciell bil? Kanske eran familjebil? Farfars bil? Grannens? Skolbilen?

Annons:
Tarotstollan
2018-11-27 22:09
#1

Vi hade inte någon egen bil i familjen när jag växte upp men när mina morbröder hade åldern inne så skaffade de Mercedes och Volvo Amazon. Själv hade jag en Opel Kadett när jag väl skaffade körkort.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tant Grön
2018-11-27 22:14
#2

Mina föräldrar hade en bubbla när jag växte upp. Själv har jag haft en Saab 96:a

Carmarino
2018-11-28 11:51
#3

Våra första två eller tre bilar var svarta Morris. Tror att det var den här modellen (scrolla ner till rubriken "Bilen"). Sedan hade vi en blå Sunbeam. Hittar dock ingen bild på den.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
2018-11-29 19:35
#4

Mina föräldrar verkar varit förtjusta i bubblan. På 70-talet när jag föddes och var barn hade dom en svart och en vit..Inte samtidigt dock 😃

[ludgopelle]
2018-11-30 19:16
#5

#4 Min sambo är väldigt skrockfull. När vi är ute och åker bil och möter en bubbla, så dunkar hon sig själv i ryggen 3 gånger, sedan dunkar hon mig i ryggen 3 gånger.😂 Jag förstår inte varför. Mina föräldrar hadde en vit Amazon mins jag. Efter den köpte dom en vinröd Volvo 240. Jag kommer ihåg att pappa ofta fick laga rostangrepp, med plastic padding, på den bilen. När jag tog körkort, så var min första bil en begagnad blå Volvo 240.😊

[Hayabusa]
2018-11-30 21:19
#6

Vem minns inte Simon Templar, "Helgonet"? Ganska många, gissar jag, men vi som var med på 60-talet glömmer nog inte denna TV-serie i första taget. Han körde ju dessutom en oerhört frän bil från Sverige - P1800!

Jay Leno har många bilar i sin samling, även från Sverige…

Annons:
Upp till toppen
Annons: