Annons:
Etikettmusik
Läst 489 ggr
[Hayabusa]
2018-11-28 10:22

Rainy Day Women

Sveriges svar på "Spice Girls"? Ja, kanske det. 

"Precis som Spice Girls består Rainy Day Women av färgstarka personligheter. Bara det att Helsingborgsbandet var nära tre decennier före med att sprida kvinnokraft över popscenen."

Sångerskan är Lena-Maria Gårdenäs som turnerade med ABBA (kör), Jerry Williams m.fl. men även jobbade som skådespelare. Jo, ni har nog alla sett henne i "Repmånad".

Här är en artikel om det banbrytande bandets historia:

https://www.hd.se/2016-11-25/50-arsjubilerande-rainy-day-women-minns-sina-glansdagar-vi-fick-fajtas-mot-mannen

Annons:
Carmarino
2018-11-28 13:05
#1

Betalartikel (som vanligt). 😕

Lena-Maria är ju numera gift med Helsingborgs Dagblads kåsör Kenny Lindqvist, och de bor i Helsingborg - när de inte är i Hullaryd i Småland. 🙂

När HD invigde sina nya lokaler för något (några?) år sedan, och hade öppet hus, så såg jag henne där. Hon uppträdde dock inte, utan väntade på Kenny.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Hayabusa]
2018-11-28 13:07
#2

#1 Ahh, sh-t…missade att det var en betalartikel. Sorry 😞

Kenny är rolig att läsa…👍

Carmarino
2018-11-28 13:08
#3

#2 Ja, han är rolig - men han göms också bakom betalväggen numera.

Har träffat honom några gånger, och han är lika rolig "IRL". 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Hayabusa]
2018-11-28 13:13
#4

#3 Det är synd. Känns lite lökigt att skriva detta, men…mina döttrar är släkt med Kenny  (dvs på deras mors, mitt ex, sida).

Carmarino
2018-11-28 15:34
#5

#4 Kul. 👍

Hjälpte honom med lite släktforskning för en hel del år sedan faktiskt. Tror det var hans farmor eller farmors mor jag hjälpte honom leta upp.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Hayabusa]
2018-11-28 17:20
#6

#5 Ah, där ser man. Världen är allt liten 🙂. Jag träffar honom lite då & då, hans yngre syster bor kvar i Ängelholm.

Annons:
Carmarino
2018-11-29 01:01
#7

#6 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: