Annons:
Etikettertvradio
Läst 611 ggr
[GIKmio]
12/15/18, 1:13 PM

TV-nostalgi: Fräcka fredag

Fräcka fredag där sexologen Malena Ivarsson var programledare sändes endast i sex program ironiskt nog. För det var just sex det handlade om.  Programmet delade svenska folket i olika läger 1988. Dom som fick inspiration, dom som inte brydde sig, dom som tittade av nyfikenhet, och dom som ville att programmet skulle sluta sändas omedelbart. 

Ikväll kl 19:00 på SVT1 sänds nostalgiprogrammet Svenska tv-historier som handlar om fräcka fredag.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fr%C3%A4cka_fredag

Annons:
[GIKmio]
12/15/18, 3:38 PM
#1

Oj nu blev det genant ☺️Ett program som jag inte såg.  Men som jag minns det var debatt kring. Däremot tittade jag på Ylva Maria Thompsons Tusen och en Natt på dåvarande TV1000 på 90-talet. Inget jag skäms för idag..

Carmarino
12/15/18, 3:56 PM
#2

Har för mig att jag såg några av programmen, men minns inte så mycket av dem. Tyckte de var rätt harmlösa har jag för mig.

Ylva Maria kunde jag inte titta på, för jag hade inte TV1000. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
12/15/18, 4:07 PM
#3

#2 Dom filmerna som visades i Fräcka Fredags var rena söndagsmatinén mot dom som sändes på TV1000 kan jag lugnt säga 😃

[GIKmio]
12/15/18, 4:39 PM
#4

Gladeligen har vi kommit längre fram idag. Ett program som fräcka fredag bryr sig dom flesta inte  om längre utan det skulle rulla fram i tv-tablån som vilket program som helst. Men som en inspiration för alla par: man och kvinna, kvinna och kvinna, man och man.

Upp till toppen
Annons: