Annons:
Etiketterlitteraturböckertidningarserietidningar
Läst 1091 ggr
[Göstage]
1/10/19, 5:47 PM

Krevader och kanoner - Tintin fyller 90!

En gammal seriehjälte, still going strong - grattis!🌺

https://www.sjofartstidningen.se/bloggar/utkiks-bloggen/sjobefarne-tintin-90-ar/

Annons:
Carmarino
1/10/19, 5:48 PM
#1

Bomber och granater! Är han så gammal. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ghosthunter
1/10/19, 5:53 PM
#2

Min absoluta favoritserie. Har alla Tintinalbum kvar sedan 80-talet. Blir nog dags att börja läsa om dom igen, det var ett par år sedan sist. Jag tröttnar aldrig på Tintin🙂 Så stort grattis till Tintin!👍🥂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GIKmio]
1/10/19, 8:35 PM
#3

#2 Varför har du inte presenterat dina Tintinalbum för mig? 😃

Ghosthunter
1/10/19, 9:31 PM
#4

#2 Jag är en väldigt gåtfull person😁

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[ludgopelle]
1/10/19, 11:42 PM
#5

#2 Jag har en mycket intressant bok som heter "Tintin den kompletta guiden" av Michael Farr. Den kan jag rekommendera. I den kan man läsa "om det enorma researcarbete Herge lade ner på varje äventyr. Intrigerna grundade sig ofta på samtida händelser och nästan allt- från flygplan och vapen till gatubilder och interiörer- tecknades efter verkliga förlagor". Obs! den här förklarande texten står på bokens baksida.

[Hayabusa]
1/11/19, 9:29 AM
#6

👍

Annons:
[GIKmio]
1/11/19, 5:33 PM
#7

Tintin har väl reducerats genom åren precis som Kalle Anka på julafton vill jag minnas.. Till och med vi som är emot rasism tycker att det gått lite för långt nu..

Ghosthunter
1/12/19, 1:53 PM
#8

Favoriten i serien är Kapten Haddock med sina kraftuttryck.

Pistaschgubbar med surkålsstuvning (ska vara med i original och inte med och som i länken)

Insjögangster, kryddkrämare, blåkullatomtar, kramsfågelmördare, rullsvansapa, lomhörda lymmel…hahaha😂

Anfäkta och anamma!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[ludgopelle]
1/12/19, 4:47 PM
#9

#8 I området där jag bodde, när jag var liten, fanns det en mamma som strök över kapten Haddocks kraftuttryck i sonens Tintinalbum.😆

Carmarino
1/12/19, 4:51 PM
#10

#9 Stackars kille. Det är ju kraftuttrycken som är roligast i böckerna. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[[eskils_]]
1/13/19, 10:43 PM
#11

#10 Jepp. 😃

Anfäkta och anamma! Grattis Tintin! 🥳🎂

[Göstage]
1/13/21, 7:25 PM
#12

En originalillustration av Tintins skapare Hergé föreställande Tintin och Milou tros komma betinga ett pris på runt 25 miljoner när den ropas ut på en kommande auktion i Paris.

Källa

En originalillustration av Tintins skapare Hergé ser ut att kunna säljas till rekordpris, skriver AFP. Tavlan föreställer Tintin och Milou i en porslinsurna tillsammans med en röd kinesisk drake, en rislampa och kinesiska tecken.
  • Redigerat 1/13/21, 7:25 PM av [Göstage]
[Göstage]
1/14/21, 6:51 PM
#13

#12: 32 miljoner gick illustrationen för.

En originalillustration av Tintins skapare Hergé har sålts för 3,2 miljoner euro, motsvarande 32 miljoner svenska kronor, enligt AFP.
  • Redigerat 1/14/21, 6:51 PM av [Göstage]
Annons:
Carmarino
1/15/21, 12:49 AM
#14

#13: Inte dåligt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
1/16/21, 5:53 PM
#15

🍰

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: