Musik

The Beatles

2019-01-14 08:29 #0 av: Lotofs

The Beatles var favoriterna när jag var barn/ungdom. Lyssnar gärna fortfarande ibland då och då på deras låtar. Fick en skiva av min bror, i början på 60-talet, en gång när jag fyllde år. Gillade den inte, så den blev aldrig mycket spelad. Var med Tony Sheridan som dog för bara några år sen. Kan den vara värd något, tro? Tänker inte sälja, bara nyfiken 😀

Anmäl
2019-01-14 08:44 #1 av: Tant Grön

Ser att den finns på Ebay för 669 kr.

Anmäl
2019-01-14 08:47 #2 av: Lotofs

Okej, tack! Alltid något 😀

Anmäl
2019-01-14 14:05 #3 av: eskils

Beatles var bra! Pokal

Anmäl
2019-01-14 17:29 #4 av: GIKmio

Hörde ett radioprogram för massa år sedan där en radiopratare berättade att han bodde i USA när denna låt kom upp första gången på bilradion, och när låten tagit slut så var han tvungen att stanna bilen.. Så tagen blev han Glad På sin tid en märklig låt..

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2019-01-14 18:19 #5 av: Carmarino

Tyckte inte alls om Beatles när jag var barn. Det var inte förrän jag blev lite äldre som jag lärde mig uppskatta deras musik.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-01-14 22:30 #6 av: Tant Grön

När mina äldre kusiner var och hälsade på, så cyklade vi till närmaste samhälle. Där på ett kafé fanns en jukebox och så var det shi laffsjo jä jä jä för hela slanten.

Anmäl
2019-01-15 05:04 #7 av: Lotofs

Min bror lånade ut min singel Please, Mr postman. Den hittade aldrig hem igen 😭

Anmäl
2019-01-18 16:04 #8 av: GIKmio

1963 var Johnny Olsson  en  ung musikrecensent på Nya Wermlandstidningen. När ett tämligen okänt band från Liverpool med fyra killar i hans egen ålder höll en spelning på Sundstaaulan i Karlstad det året så sågade han både dom och spelningen totalt..Han bland annat kallade  spelningen för "amatörmässig hambo" Skrattar

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/a/Onzj3b/svensken-som-sagade-the-beatles

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2019-01-18 16:57 #9 av: Carmarino

#8 Innovativ stavning av "showen". Glad

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-01-18 17:20 #10 av: GIKmio

#9 Schow must go on GapskrattarDen blaskan bjuder på felstavningar än idag..Framför allt i sportreferaten. Men stort att "beatlarna" varit i Karlstad. Jag har för mig jag läst att dom hade en spelning i Kristinehamn också innan dom for hem till England igen. En kort tid senare så slog dom genom rejält.

Anmäl
2019-09-26 10:15 #11 av: Göstage

Idag är det femtio år sedan Abbey Road släpptes.

https://www.svt.se/kultur/abbey-road-firar-50-ar

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-09-26 23:53 #12 av: Tarotstollan

Beatles är helt ok, lyssnar på dem lite då och då när andan faller på men inte slår de Bee Gees!Lipar

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2019-10-02 18:50 #13 av: GIKmio

#12 Dom var inte lika pipiga och gick med tajta jeans på 60-talet Skrattar Min favorit bland Beatles låtar handlar om kulorna.. hmm jordgubbarna  man plockade på jordgubbsfältet..Nu heter både jordgubbe och smultron Strawberry på engelska. Men jag har aldrig plockat smultron på ett fält. Även Yesterday och Something är favoriter.

Anmäl
2019-10-02 20:56 #14 av: Tarotstollan

Skrattar Det var falsettsång, som testades ett tag men de slutade med det i stort efter 3 skivor. De senare skivorna var det vanliga röster!Skämtar
B G´s körde med tajta byxor på 80 -talet istället!SkämtarGeneradLipar

Beatles har jag tyvärr bara inspelade på kassettband efter lånat vinylskivor från biblioteket. Skulle kanske ta och investera i ett par Cd skivor så jag kan lyssna när jag vill utan att använda datorn.Funderar

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2019-10-02 20:59 #15 av: GIKmio

#14 Skojar med dig. Bee Gees sjöng låtar senare då dom inte lät så. Till exempel You win again..

Anmäl
2019-10-02 21:07 #16 av: GIKmio

Beatles gjorde en tung låt på plattan Abbey Road. Nyligen 50 år sedan. I want you ( She´s so heavy ) Tunga basslingor. Hårdrocksinspirerande..

Anmäl
2019-10-02 22:24 #17 av: ludgopelle

Jag har en speldosa med "Let it be" låten😊

Anmäl
2019-10-05 11:32 #18 av: Göstage

11ff Jubileumsutgåvan av Abbey Road toppar nu listan över mest sålda album i Storbritannien, femtio år efter att originalplattan gjorde det

https://www.dr.dk/nyheder/udland/50-ar-efter-udgivelsen-beatles-albummet-abbey-road-nummer-et-igen

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.