Musik

The Animals

2019-01-20 15:26 #0 av: Carmarino

The Animals var en engelsk grupp, med sångaren Eric Burdon i spetsen. Deras största hit var nog House of the Rising Sun, där det för 60-talet så typiska instrumentet hammondorgel hörs rätt mycket.

Mitt eget minne av den här låten är när en kompis sjöng den på en fest, med endast gitarrackompanjemang till. Tror nog att det var många trubadurer som hade den på sin repertoar.

https://sv.wikipedia.org/wiki/The_Animals

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-01-20 15:28 #1 av: Carmarino

En annan av deras stora hits; Please Don´t Let Me Be Misunderstood.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-01-20 15:30 #2 av: Carmarino

Och så naturligtvis den här; Bring It On Home To Me

Anmäl
2019-01-20 15:31 #3 av: Göstage

Mina stora idoler en gång i tiden...Tummen upp

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-01-20 15:33 #4 av: Carmarino

It's My Life inte att förglömma.

Anmäl
2019-01-20 15:48 #5 av: kamera0710

Ett bra band!!

Anmäl
2019-01-20 15:59 #6 av: Wonnalesan

Mina stora favoriter!

När -The house of Rising sun -kom så var det ett nytt sound. jag var 17 år och upplevde min första stora kärlek. Den var-vår melodi- nu är han borta. En tår kommer då jag hör Animals. Ungdomen och den tiden var en tid av liv, kärlek och glädje. Vi var de första modsen i stan, allt var nytt och livet lekte....Blomma

Anmäl
2019-01-20 18:17 #7 av: eskils

Animals var bra! Pokal Glad

Anmäl
2019-01-22 09:10 #8 av: Tant Grön

Animals och House of the rising sun. HjärtaTack vare den låten lärde sig många att spela gitarr.GladEn kompis lärde sig i skolan och så lärde hon mig ackorden.

Här är en annan låt med dom som jag gillade mycket, San Fransisco Nights:

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.