Annons:
Etikettmusik
Läst 1495 ggr
Carmarino
2/7/19, 4:06 PM

Aerosmith

Den 14 februari får gruppen Aerosmith en stjärna på Hollywood Walk of Fame på Hollywood Boulevard.

De hör inte till mina stora favoriter direkt, men de har gjort en del bra låtar, bl.a. Cryin'. Tror det var första gången jag såg Alicia Silverstone.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Aerosmith

https://www.aerosmith.com/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2/7/19, 4:08 PM
#1

Alicia Silverstone medverkar även i videon till Crazy. Det gör även Steven Tylers dotter Liv Taylor.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2/7/19, 4:11 PM
#2

Liv Tyler medverkar även i I Don't Want to Miss a Thing, åtminstone indirekt, eftersom hon har en roll i filmen Armageddon, där den här låten spelas.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2/7/19, 4:14 PM
#3

Janie's Got A Gun


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2/7/19, 4:16 PM
#4

Och naturligtvis samarbetet med RUN-DMC - Walk This Way


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
2/7/19, 5:53 PM
#5

Precis som Metallica ett band som slog genom i slutet av 80-talet, början av 90-talet. Men jag har hört att Aerosmith var ganska kända tidigare men föll i glömska under flertal år. Back in the saddle är nog den första låten jag hörde. Den är från mitten av 70-talet.

[Hayabusa]
2/8/19, 1:57 PM
#6

Första gången jag hörde Aerosmith var deras platta "Draw the Line". Borde varit i slutet på 70-talet. Får nog säga att bandet föll i glömska under många år. "Walk this way" återupplivade minnet en del.

Annons:
[GIKmio]
2/8/19, 2:57 PM
#7

#6 Jag läste en artikel med dom i tidningen OKEJ 1984 eller 1985. Vid samma tid så hörde jag dom första gången.  Framgången satte fart med Pump från 1989. Minns att låten Love in an Elevator spelades mycket på radio..

[GIKmio]
2/8/19, 7:06 PM
#8

Skön låt från Get a Grip  (1993 ).. Jag tillbringade hela den sommaren med den plattan.. Jag var 19 år och drömde om att  vara en kvinnomagnet som Steven Tyler..

[GIKmio]
2/8/19, 7:26 PM
#9

Love in an Elevator (1989)

Carmarino
5/1/23, 7:40 PM
#10

I höst ger sig Aerosmith ut på en avskedsturné innan de lägger av.

https://www.dn.se/kultur/aerosmith-lagger-av-avskedsturne-i-host/
(Än så länge inte betalartikel.)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Efter 53 år är det dags att ta farväl av Aerosmith. Rockikonerna ger sig ut på en avskedsturné i höst.
  • Redigerat 5/1/23, 7:40 PM av Carmarino
GikMio
5/3/23, 6:50 PM
#11

#5 Så som Mr. Tyler och Aerosmith lät för 47 år sedan..

Upp till toppen
Annons: