Annons:
Etikettmusik
Läst 896 ggr
Carmarino
2019-03-17 16:45

Leif Garrett

En kille som inte var så jättekänd, men ändå var rätt populär hos tjejerna i slutet av 1970-talet var Leif Garrett. Själv var jag inte direkt något fan, men tyckte han var ganska gullig och låten I Was Made For Dancing är rätt bra.

https://en.wikipedia.org/wiki/Leif_Garrett


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2019-03-17 16:45
#1

Surfin' USA


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2019-03-17 16:46
#2

When I Think Of You


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2019-03-17 16:46
#3

Put Your Head on my Shoulder


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2019-03-17 16:47
#4

New York City Night


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
2019-03-17 17:14
#5

Härliga klipp! Man undrar ju om han kunde sjunga överhuvudtaget. Koreografin bygger på ett traditionellt spindelkoncept a la vifta med armarna så mycket som möjligt och se gla ut.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
2019-03-17 17:22
#6

Tror nog att det var han själv som sjöng. Om det sedan var bra eller inte, det är upp till vars och ens musiksmak. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Pyttelite
2019-03-17 17:35
#7

Fast på videoklippen kan det inte vara annat än play back och musiken inklusive sången är så mixad och köras att det är svårt ett urskilja en specifik stämma - eller oxå är det min tinnitus som tar överhand. Fina klipp oavsett och det syns hur mycket bättre man idag är att producera videos.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
2019-03-17 17:46
#8

Jo, på videoklippen är det playback. Det är ju sällan det är live på dem, om det inte är från någon koncert.

Tekniken går framåt, så det man idag kan filma med mobilerna är bättre än det som kostade en förmögenhet att filma med filmkameror förr. 🙂

Det var väl egentligen inte förrän MTV kom som alla musiker började göra sina egna videos. ABBA var lite före, eftersom de föredrog att skicka ut videoband med sig själv, framför att turnera.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
2019-03-20 18:07
#9

Ska jag vara ärlig.. En helt ny bekantskap för mig 🙂

Carmarino
2019-03-21 07:04
#10

Det är nog en ny bekantskap för de flesta. Han var inte jättekänd i Sverige.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: