Annons:
Etikettmusik
Läst 2242 ggr
Carmarino
3/19/19, 12:06 PM

Elvis Presley

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Trodde det fanns en tråd om "The King", alltså Elvis Presley, men till min förvåning fanns inte det. Klart att han ska ha en egen tråd! 👍

Elvis Aaron Presley föddes i Tupelo, Mississippi den 8 januari 1935 och dog den 16 augusti 1977 på Graceland i Memphis, Tennessee. Hans tvillingbror dog vid födseln. Han skulle fått namnet Jesse Garon om han hade levt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Elvis_Presley


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
3/19/19, 12:07 PM
#1

Några av mina favoriter. Här är den första: Polk Salad Annie


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
3/19/19, 12:07 PM
#2

What now my love


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
3/19/19, 12:07 PM
#3

Suspicious Minds


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 9/3/22, 2:58 PM av Carmarino
Carmarino
3/19/19, 12:08 PM
#4

Can't Help Falling In Love


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 9/3/22, 3:00 PM av Carmarino
Carmarino
3/19/19, 12:14 PM
#5

Don't Cry Daddy


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
3/19/19, 12:15 PM
#6

In The Ghetto


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
kamera0710
3/19/19, 12:18 PM
#7

En av mina favoritlåtar. Från sista skivan, så man kanske får vara glad att man inte behöver se honom…

kamera0710
3/19/19, 12:20 PM
#8

En hyllning från Sven-Ingvars.

Carmarino
3/19/19, 12:21 PM
#9

#7 Den tror jag inte jag har hört förr faktiskt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
3/19/19, 12:25 PM
#10

#8 Trevligt att höra Sven-Erik Magnusson spela klarinett. Det är inte ofta man gör det.

Fast även om jag gillar Sven-Ingvars version så tycker jag ändå att Elvis är ett strå vassare. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
3/19/19, 12:39 PM
#11

Little Sister

[ludgopelle]
3/19/19, 1:05 PM
#12

#0 Den skivan köpte mina föräldrar, strax efter Elvis bortgång i augusti 1977. Så den har jag lyssnat på, vid flera tillfällen.😊

Tant Grön
3/19/19, 1:10 PM
#13

Denna har jag på singel, Please don't drag that string around

Annons:
Carmarino
3/19/19, 1:28 PM
#14

#12 Minns inte när jag köpte den, men den är tydligen från 1974. Tror dock inte jag köpte den då, för det räckte inte månadspengen till. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
3/19/19, 1:28 PM
#15

#13 Den har jag inte heller hört tidigare.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
3/19/19, 1:41 PM
#16

Denna var en av mina favoriter, Wooden heart

[GIKmio]
3/20/19, 5:59 PM
#17

Både Elvis och Beatles var före min tid. Men på grund av storheten och hits som aldrig dör bort så är det svårt att inte känna till vissa artister.

Maria
3/20/19, 6:09 PM
#18

Jag lyssnade mycket på Elvis tack vare att min bror gillade honom och brorsan är 13 år äldre än jag.

Minns också den 16 augusti 1977. Vi flaggade på halv stång för vår granne dog den dagen men jag tyckte att han och Elvis kunde få dela på flaggan😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[GIKmio]
3/20/19, 6:14 PM
#19

Det sägs att legender aldrig dör. Det finns folk än idag som tror att Elvis fortfarande lever 🙂 Han skulle ha fyllt 84 år i början av året.

Maria
3/20/19, 8:50 PM
#20

19 19 Så klart "the King is alive" 😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Tant Grön
3/20/19, 9:46 PM
#21

Devil In Disguise

  • Redigerat 9/3/22, 3:10 PM av Carmarino
Tarotstollan
3/21/19, 2:47 AM
#22

Lyssnade mycket på Elvis när jag växte upp, han var och är min äldsta mosters idol (hon är 15 år äldre.
Tycker fortfarande att hans musik är bra men det är inte ofta jag lyssnar på den numera.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[GIKmio]
3/23/19, 3:34 PM
#23

En typisk låt för oss som inte var med när det begav sig. Som hörts gång på gång. En riktig coverlåt som faktiskt var en cover då Elvis sjöng in den. Den sjöngs några år tidigare av en countryartist..

Carmarino
3/23/19, 4:14 PM
#24

#23 En av mina favoriter det också. 🙂

Den är skriven av Johnny Christopher, Mark James och Wayne Carson Thompson, och spelades ursprungligen in av B J James 1969. Även Willie Nelson har spelat in den, och den versionen hör också till en av mina favoriter.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
3/23/19, 4:22 PM
#25

En sång som Elvis gjort jättekänd är faktiskt svensk, nämligen How Great Thou Art. På svenska heter den O store Gud. Den är skriven av Carl Boberg från Mönsterås, men han hade hjälp av den blott 12-årige Adolf Ludvig Pålsson från Lerberget i Skåne.

Att det är obekant att Adolf Pålsson varit medförfattare till denna lovsång, beror troligen på att han ansåg att världslig berömmelse var av ondo. Carl Boberg fick svära på att inte avslöja hans namn. Både han och Carl är numera döda, och hemligheten är avslöjad.

Elvis trodde inte på att den var svensk, trots att Per-Erik Hallin ihärdigt försökte övertyga honom om det.

Även Johnny Cash spelade in den, men han trodde att det var en amerikansk kvinna vid namn Crosby som hade skrivit den. Han sjunger den i det tempo den var från början, innan amerikanerna började "slöa ner den". 🙂

Här är en svensk version, från programmet "Minns du sången".


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
3/23/19, 4:26 PM
#26

#24 Även Pet Shop Boys. Fastän jag deltog som hårdrockare i kriget mellan hårdrockare och synthare på 80-talet så måste jag säga att den brittiska synthduon är fantastiskt bra. Och deras cover på låten är jättebra.. En hyllning till Elvis Presley. För han förknippas mest med låten.

Ford -57
3/23/19, 9:00 PM
#27

Här e Elvis första inspelning, han spelade in den på bolaget SUN i Memphis, han sjöng in den å gav till sin Mor i födelsedagspresent.

  • Redigerat 9/3/22, 3:11 PM av Carmarino
Annons:
Ford -57
3/24/19, 8:53 PM
#28

Var förresten i Sthlm 17/3 å såg "Elvis the Musical", otroligt bra va d. Grahame Patricks som Elvis,"The best Elvis since Elvis", sägs det.👍

Ford -57
3/27/19, 7:47 PM
#29

En av många höjdare till me Elvis.

Ford -57
3/27/19, 7:53 PM
#30

Vi tar en till me The King, en som även Terry Stafford å Claes-Göran Hederström gjort riktigt bra faktiskt. Håll till godo👍

Carmarino
3/28/19, 1:40 PM
#31

#30 Den är en av mina verkliga favoriter. Visste inte att Claes-Göran Hederström också spelat in den.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ford -57
3/28/19, 1:44 PM
#32

#31 Jo visst, finns på YT. Här kommer den👍

Carmarino
3/28/19, 2:13 PM
#33

#32 Hade jag inte vetat att det var han så hade jag aldrig känt igen rösten. Ovant att höra honom sjunga på engelska. Även om jag gillar Claes-Göran Hederström så föredrar jag Suspicion med Elvis. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ford -57
3/28/19, 2:46 PM
#34

Jo visst e d så. Men vi kör väl Terry Staffords version åxå.👍

Annons:
Carmarino
3/28/19, 2:49 PM
#35

#34 Den spelar P4 Plus rätt ofta. Han är i klass med Elvis faktiskt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ford -57
3/28/19, 2:58 PM
#36

Ja han va bra, vi tar en till me Terry Stafford. Den har snurrat många varv i skivspottarn.

[GIKmio]
3/29/19, 12:21 AM
#37

#4 Reggeabandet UB40 från Birmingham i England vill hylla Elvis också.. En cover som livar upp en låt som går lite i slowmotion 🙂 Nu var jag elak 😃 Elvis version var jättebra. Annars hade inte UB40 och andra artister tolkat den på sitt vis..

Carmarino
1/6/20, 12:06 PM
#38

Klockan 13.25 idag sänder SVT1 "En hyllning till Elvis Presley". Den finns även på SVT Play och kan ses till den 2 april. Man får även höra Elvis själv sjunga.

Under en stjärnspäckad kväll samlas världens musikelit för att hylla Elvis Presley, en av vår tids absolut största ikoner. Shawn Mendes, Jennifer Lopez, John Fogerty, Carrie Underwood, John Legend och Josh Groban är bara några av de artister som tillsammans bildar ett superband som under en oförglömlig kväll återskapar några av Elvis största klassiker.

https://www.svtplay.se/video/24876286/en-hyllning-till-elvis-presley


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
1/6/20, 12:09 PM
#39

På SVT Play kan man även se Elvis Presley: The searcher, en berättelse i två avsnitt om Elvis. Passa på att titta nu, för de finns bara kvar till den 25 januari.

Det här är den definitiva berättelsen om pojken från Mississippi som blev en av vår tids absolut starkast lysande stjärnor. Genom unikt arkivmaterial och vittnesmål från dem som stod honom nära följer vi resan mot det som blev Elvis unika stil och uttryck. Bland de medverkande hittar vi Priscilla Presley, Scotty Moore, Tom Petty, Emmylou Harris och Bruce Springsteen.

https://www.svtplay.se/elvis-presley-the-searcher


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[[eskils_]]
1/9/20, 7:10 PM
#40

Igår sände SVT 1 "Ung man med gitarr", den första spelfilmen där Elvis hade huvudrollen. Tyvärr tidigt på eftermiddagen, men jag hann se en stund i alla fall. 🙂

 🎸

Carmarino
1/10/20, 1:27 PM
#41

SVT sänder alltid de gamla filmerna på eftermiddagarna. De verkar tro att det bara är pensionärer som är intresserade av att se dem - och de tror tydligen att alla pensionärer inte har något att göra på dagarna, mer än titta på tv. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[Hayabusa]
1/12/20, 12:05 PM
#42

En lite lustig anekdot, som jag hörde på P4 Kristianstad i veckan som gick. När Elvis för första gången presenterades i svensk radio uttalades hans namn:

"Elvin Preesly"

Hittar dessvärre inget ljudklipp.

Carmarino
1/12/20, 3:47 PM
#43

Har också hört det, men kommer inte ihåg var. Det kan ha varit på P4 Kristianstad. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
1/6/21, 2:53 PM
#44

Imorgon den 7 januari sänder SVT1 King Creole klockan 16.00. Såvitt jag kan se kommer filmen även att finnas på SVT Play till den 21 januari.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Cojimar
6/22/22, 10:46 AM
#45

Leder långfilmen "Elvis" till en ny Elvisfeber?


Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

  • Redigerat 6/22/22, 10:46 AM av Cojimar
Carmarino
6/22/22, 11:43 AM
#46

#45: Elvis är väl alltid aktuell. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
8/14/22, 7:37 AM
#47

#45 ff Efter att Elvisfilmen gått upp på biograferna uppger branschfolk att fler vill lära sig spela Elvislåtar på gitarr.


Re:tired.

Just nu pågår det en riktig Elvis-hajp. Efter premiären av Baz Luhrmanns biografiska film "Elvis" tidigare i sommar så har dubbelt så många plockat upp ...
Carmarino
8/14/22, 8:17 AM
#48

#47: Har man gott om pengar kan man till och med spela låtarna på Elvis egen gitarr. Det är den röda Hagström-gitarren från den legendariska "68 comeback special" som auktioneras ut. Startbud är 750.000 dollar, d.v.s. över 7,5 miljoner kronor.

https://www.gp.se/kultur/kultur-n%C3%B6je/elvis-r%C3%B6da-hagstr%C3%B6m-gitarr-%C3%A4r-till-salu-1.78582403


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

1968 klev Elvis Presley upp på scenen med en röd Hagström-gitarr i handen. Nu säljs den på en auktion i USA, rapporterar P4 Dalarna. Den ikoniska elgitarren
Annons:
Carmarino
8/16/22, 12:27 PM
#49

Idag är det 45 år sedan Elvis dog. Hade han fortfarande levt hade han varit 87 år gammal nu.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

kamera0710
8/16/22, 12:30 PM
#50

Undrar hur utbredd tron på att han fortfarande lever är nu. De första 10-20 åren efter hans död verkar det ju ha varit många som inte trodde på uppgiften om att han dött. Men de senaste decennierna har jag inte hört mycket sådana konspirationsteorier.

Fornöga
8/16/22, 1:13 PM
#51

#50 #19 Lever inte han livet i Kramfors?


Re:tired.

Stort och smått, högt och lågt. Hasse och Tages spännvidd var stor. Tages och Lars Johan Werles fabelmusikal ”Animalen” behandlade terrorbalansen. Hasse ...
  • Redigerat 8/16/22, 1:14 PM av Fornöga
Carmarino
8/16/22, 1:45 PM
#52

#50: Det finns säkert fortfarande de som tror att han lever, men det är förmodligen inte lika vanligt nu som åren efter hans död.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
8/16/22, 1:45 PM
#53

#51: Aha, är det där han befinner sig. 😁


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
8/16/22, 1:58 PM
#54

#53 Yes- han står i telefonkatalogen. Eller var det Robert Lind? 🤦‍♂️🤷‍♂️😁


Re:tired.

Carmarino
8/16/22, 5:40 PM
#55

#54: Kollade på ratsit. Det finns ingen Robert Lind i Kramfors, och ingen Elvis Presley heller. Däremot finns det en Elvis Presley i Koppom. 😁


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Fornöga
8/16/22, 6:08 PM
#56

#55 Du är något stort på spåren! 😁


Re:tired.

Carmarino
8/16/22, 10:40 PM
#57

#56: Ja, kanske det. Elvis är dessutom så listig att han har gjort Presley till ett förnamn och lagt till ett svenskt efternamn. 😁


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
8/16/22, 10:46 PM
#58

#57 Därmed borde han ha varit omöjlig att spåra…🔍🤔😁


Re:tired.

  • Redigerat 8/16/22, 10:51 PM av Fornöga
GikMio
9/3/22, 1:37 PM
#59

Jag har sett Elvis som skådespelare. Vilket fler nog gjort..Han hade komiska talanger..

Carmarino
9/3/22, 2:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#60

Har sett rätt många av hans filmer, men minns inte så mycket av dem. För många år sedan köpte jag en samlingsbox med bl.a. nio av hans filmer på DVD - Elvis The Ultimate Film Collection. Har fortfarande inte sett några av dem. 😁


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

GikMio
9/3/22, 2:34 PM
#61

#60 Han var väl american trucker från början? Körde långtradare.. Eller är jag helt fel ute?

Carmarino
9/3/22, 2:42 PM
#62

#61: Nejdå, du är inte fel ute. Han körde långtradare innan han blev upptäckt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
GikMio
9/3/22, 2:52 PM
#63

#62 Jag vet inte så mycket om Elvis Presley. Han var så stor precis som Michael Jackson så man känner till honom ändå. Och hans musik nått fram ändå. Och att det var olika teorier om hans död precis som Jackson. Att dom aldrig dog utan lever fortfarande osv.

Carmarino
9/3/22, 2:57 PM
#64

#63: Tror att det är ganska väl utrett vad han dog av, men det stoppar ju inte konspirationerna från att leva vidare. Vi kom ju fram till tidigare i den här tråden (#55) att han nog lever och bor i Koppom. 😄

Hans musik är tidlös och kommer säkerligen att leva vidare väldigt länge. Att han sedan privat verkar ha varit en riktig mullig mansgris och snudd på pedofil (ville bara träffa unga tjejer) är en annan sak.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

GikMio
9/3/22, 3:02 PM
#65

#64 Han var lika gammal som min far också 🙂 Men farsgubben levde 30 år längre.

Carmarino
9/3/22, 3:14 PM
#66

#65: Ja, Elvis brände sitt ljus i bägge ändar, så det är inte så konstigt att han dog relativt ung.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

kamera0710
9/30/22, 9:56 PM
#67

Burning love

Carmarino
10/1/22, 4:20 AM
#68

#67: Den bästa versionen av Polk Salad Annie av alla jag hört. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

kamera0710
10/1/22, 6:59 AM
#69

#68 Mitt inlägg #67 verkar leva sitt eget liv riktigt. I min mobil stod att jag hade lagt in "Hound dog", på min bärbara dator är det Burning love (det var den jag ville lägga in), du verkar ha ytterligare en annan låt…

Annons:
Carmarino
10/1/22, 8:12 AM
#70

#69: Väldigt skumt. När jag kollade stod det Polk Salad Annie, och det var den låten som spelades när jag tryckte på Play. Nu är det däremot Burning Love (väldigt bra den också).

Såg nu när jag lät Burning Love spela färdigt att Polk Salad Annie fortsatte efteråt. Kan det kanske vara så att du kopierade länken från en "samlingslista" med låtar? Det har hänt mig att det blivit fel låt när jag kopierat länken därifrån.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

kamera0710
10/1/22, 8:13 AM
#71

#70 Ja, det kom upp en så kallad samlingslista. Kanske är det det som ställer till det.

Carmarino
10/1/22, 8:17 AM
#72

#71: Då är det nog därför.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
1/11/23, 9:22 AM
#73

#45 ff Austin Butler fick priset för bästa manliga huvudroll för ”Elvis” vid årets Golden globe-gala. Vid prisutdelningen avslöjades att han fortfarande inte kan släppa Elvis släpiga sydstatsdialekt. 🙂


Re:tired.

Even while accepting a Golden Globe for his dynamic performance in "Elvis," Austin Butler just can't drop the King's accent.
  • Redigerat 1/11/23, 9:24 AM av Fornöga
Carmarino
1/13/23, 6:54 AM
#74

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
1/13/23, 8:21 AM
#75

#74 Sorgligt. 🕯


Re:tired.

  • Redigerat 1/13/23, 8:21 AM av Fornöga
Tarotstollan
1/14/23, 11:36 PM
#76

Så ledsamt och särskilt för hennes barn och mamma.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Fornöga
8/5/23, 3:55 PM
#77

Missade du händelsevis att köpa Elvis Presleys klocka för 240.000 pund på auktion förra året så kan du nu ropa in en rock som han gav bort 1977, förväntat pris 15.000 pund.

Källa.


Re:tired.

Elvis lever, hevder noen. Det gjør i alle fall appetitten for gjenstander som en gang var i kongen av rocks besittelse.
Fornöga
8/6/23, 2:44 PM
#78

Elvis lever. I Norberg. 😏


Re:tired.

Elvisdagarna är tillbaka efter tre års uppehåll. I Tingshusparken i Norberg, träffas rockabillyfans, Elvis-kopior från när och fjärran till toner från kungen av rock'n'roll – Elvis Presley. – Vi har saknat det här. Nu hoppas vi kunna köra varje år igen, säger Runo Anderson.
GikMio
8/27/23, 4:52 PM
#79

#78 Hörde en historia en gång i tiden att en snubbe blev haffad av polisen efter en blöt natt på krogen borta i staterna. Hade förmodligen ingen legitimering. Vad heter du fråga snuten..Presley. Elvis Presley svara han.. Lite hånflin och åter frågan vad heter du.. Jag heter Elvis Presley.. Ok nu blir det fyllecellen.. Sedan när han kvicknat till och man fick reda på hans identitet så hette han faktiskt Elvis Presley 😁

Carmarino
10/22/23, 4:20 PM
#80

På Sveriges Radios hemsida finns en 74 minuter lång musikdokumentär om "Elvis Presley - publiken, Priscilla och pillren". Har inte själv lyssnat på det, men gissar att den är rätt intressant.

Det här är berättelsen om mannen bakom myten, om hur en mammig liten kille från Memphis kunde bli världens största artist och sexsymbol.

https://sverigesradio.se/avsnitt/elvis-publiken-priscilla-och-pillren


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Det här är berättelsen om mannen bakom myten, om hur en mammig liten kille från Memphis kunde bli världens största artist och sexsymbol.
Fornöga
12/1/23, 10:07 AM
#81

#80 Apropå Priscilla så har en film om hennes livsöde gått upp på biograferna.


Re:tired.

Hur är det att vara sexton år och ihop med Elvis Presley? Svar: ensamt. Kulturnyheternas Caroline Hainer har sett Sofia Coppolas ”Priscilla”.
Carmarino
12/1/23, 3:34 PM
#82

#81: Den fick inte så bra kritik i Helsingborgs Dagblad.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
12/31/23, 12:05 PM
#83

Om en vecka, söndagen den 7 januari 2024, så sänder P4 Plus fem timmar om Elvis Presley. Det är "Elvis Presley-special, del 1" mellan klockan 11.00 och 14.00 och "Elvis Presley-special, del 2" mellan klockan 20.00 och 22.00. Än så länge finns det ingen programpresentation, så den får jag återkomma med senare.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Fornöga
1/1/24, 1:30 PM
#84

Rekord är till för att slås, och nu har Elvis gamla rekord med sammanlagt 68 topplatser på Billboard slagits av Taylor Swift.
Källa


Re:tired.

Taylor Swift slår Elvis Presleys gamla <a id="link-5dZedmmCI5gvRC0Y" href="https://www.billboard.com/music/chart-beat/taylor-swift-elvis-presley-billboard-200-chart-number-one-weeks-1235574100/">Billboard-rekord.</a> Med ytterligare en vecka i topp för albumet "1989 (Taylor's version)" på soloartistlistan har Taylor Swift nu sammanlagt 68 veckor i topp för sina olika skivsläpp, och går därmed om Elvis Presleys tidigare rekord.
Carmarino
1/7/24, 7:14 AM
#85

#83: Idag är det dags för Elvis-specialen på P4 Plus. Programmen ligger kvar för efterlyssning i 30 dagar.

8 januari 1985 skulle Elvis ha fyllt 50 år om han hade fått leva. 50-årsdagen firades i Sveriges Radio där dygnets tre första timmar ägnades åt Elvis och bland annat direktrapporter från USA hur det firades där. Sändningen kryddades med gäster som berättade hur mycket Elvis betytt för dem och varför han blev ett sådant fenomen. Bland annat gästar Sven-Erik Magnusson från Sven-Ingvars och Klas Burling. Dygnets två sista timmar ägnades åt att summera Elvis 25 bästa låtar i topplisteform där lyssnarna hade fått rösta på sin absolut bästa Elvislåt.

Elvis Presley-special, del 1 mellan klockan 11.00 och 14.00
I denna firarsändning blir det bland annat direktrapporter från USA om hur det firades där. Gäster berikar även denna sändning som berättar hur mycket Elvis betytt för dem och varför han blev ett sådant fenomen. Bland annat gästar Sven-Erik Magnusson från Sven-Ingvars och Klas Burling.

Elvis Presley-special, del 2 mellan klockan 20.00 och 22.00
Det här är andra delen av de hyllningsprogram som sändes den 8 januari 1985 då Elvis Presley skulle ha fyllt 50 år. I den här delen spelas de 25 bästa låtarna av Elvis som lyssnarna röstat fram.

https://sverigesradio.se/artikel/fem-timmar-elvis-presley


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Söndag den 7 januari hörs ett extraprogram i två delar. Det är en storartad hyllning till den oförglömlige rockstjärnan Elvis Presley 1935-1977.8 januari ...
Upp till toppen
Annons: