Annons:
Etikettertvradio
Läst 1710 ggr
[GIKmio]
3/23/19, 12:17 PM

TV-nostalgi: Caféprogrammen

En lättsam underhållning för dom som parkerade i TV-soffan efter en arbetsdag under 80- och 90-talen. Caféprogrammen som sändes från olika svenska städer lades ned 1997 på grund av att programmen fick en "pensionärsstämpel" och ersattes av Go´kväll.. 

Välkända caféprogram var Café Norrköping, Café Sundsvall, Café Luleå, Café Örebro och Solsta Café från Karlstad.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Caf%C3%A9program

Annons:
Carmarino
3/23/19, 12:46 PM
#1

Det var inget jag tittade på. Vet inte om de sändes för tidigt, eller om det var innehållet jag inte var intresserad av. Skulle tro att det var en kombination av bägge. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
3/23/19, 12:57 PM
#2

Sändes på vardagskvällar runt kl. 18 fram till nyheterna efter kl. 19 någon gång vill jag minnas. Men det var mycket mogen musik ( dragspel, fiol och hambo ) som gjorde att folk under 60 år allt mer slutade att titta. Och detta eviga dansband..

Carmarino
3/23/19, 1:02 PM
#3

Tittade faktiskt inte så mycket på tv på 80- och 90-talen, och är inte överdrivet intresserad av "Pjål, Gnäll och Ämmel", så caféprogrammen var inget jag kände att jag ville titta på - om det inte var någon särskilt intressant artist med förstås. Det hände inte så ofta, men någon gång ibland tog de in lite annan musik har jag för mig.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[ludgopelle]
3/23/19, 6:51 PM
#4

#0 Nu kom jag att tänka på Galenskaparnas café program parodi "Café öken" i "En himla många program" från 1989.😂

[GIKmio]
3/23/19, 7:02 PM
#5

#4 😃

Upp till toppen
Annons: