Annons:
Etikettmusik
Läst 505 ggr
[GIKmio]
2019-05-03 20:49

Queen

Queen är ett brittiskt rockband som bildades i London 1970. Originaluppsättningen var Farrokh Bulsara ( sång ), Brian May ( gitarr ), Mike Grose ( bas ) och Roger Taylor ( trummor ). Bandet fick sin egentliga uppsättning året därpå när John Deacon tog över basen efter några medlemsbyten. Dessutom ändrade Farrokh Bulsara sitt namn till Freddie Mercury. Här pratar vi nostalgisk låtskatt: We are the Champions, Under Pressure, We will Rock you, Bohemian Rhapsody, Another One Bites the Dust, Radio Ga Ga, The Show must go on..

https://sv.wikipedia.org/wiki/Queen

Annons:
[GIKmio]
2019-05-03 21:04
#1

Låten av Queen som spelas i samband med stora segrar inom idrotten numera..

Carmarino
2019-05-04 17:22
#2

#1 Förutom den låten så är min favorit We will rock you.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2019-05-04 17:28
#3

Såg dem live på Olympiastadion i München i slutet av 70-talet. Mina kompisar och jag valde mellan att se Queen och Kris Kristofferson & Rita Coolidge. Vi valde Queen eftersom det ryktades att de skulle splittras. Efteråt tyckte jag att det hade varit bättre om vi gått på Kris Kristofferson istället. 😃

Killarna i Queen var kanske inte direkt inspirerade att spela just då, och de enda låtarna jag tyckte var bra var just de här två (#1 och #2). Inte ens Bohemian Rhapsody tyckte jag var bra.

Fast nu är jag förstås glad att vi valde Queen, för det är ändå kul att ha sett dem live - även om det var på en jättearena och vi satt långt från scenen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
2019-05-09 19:43
#4

Fantastisk låt. Som även är bra i Queen-tolkaren Johan Bodings version.

[GIKmio]
2019-05-10 23:49
#5

80-talsnostalgi. Radio Ga Ga, är inte bara en bra låt. Det är dessutom något vackert över den.. Den är poppig men samtidigt vacker 🙂

[GIKmio]
2019-05-17 01:32
#6

Freddie Mercury avled i sviterna av Aids 24 november 1991. 45 år gammal. Tragiskt att behöva gå bort så ung. Detta efter att han burit på sjukdomen sedan 1987. Efter Mercurys död ansåg många att showen måste gå vidare. The show must go on..

Annons:
[GIKmio]
2019-05-18 21:02
#7

Svensken Johan Boding tolkar Queen.. Freddie Mercury ler i sin himmel. Boding är så bra 🙂

Carmarino
2019-05-19 19:53
#8

Ja, Boding är otroligt bra på Queen-tolkningar, men även på annan musik. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: