Musik

Rockringar, discokulor och hopprep

2019-05-19 23:01 #0 av: Göstage

Dags att gräva lite i garderoben, och det första vi snubblar över är rockringen - ni minns väl den? Plastic Bertrand gör det säkert...

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-05-19 23:04 #1 av: Göstage

Nästa fynd är discokulan. Den lyser upp tillvaron i den här videon med Maywood från det tidiga 80-talet.

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-05-19 23:09 #2 av: Göstage

I bästa fall lyckades jag tre varv med hopprepet. De här har kommit lite längre i Malcolm MacLarens Double Dutch...

Anmäl
2019-05-19 23:14 #3 av: Göstage

Och vad skall man med trummor till när det finns basketbollar?

Anmäl
2019-05-19 23:21 #4 av: Göstage

Visste ni att det finns en massa instrument i köksskåpet?

Anmäl
2019-05-19 23:29 #5 av: Göstage

Och i lagårn finns det också grejer att spela på. Korna har inget emot att man lånar dem...

Anmäl
2019-05-20 00:19 #6 av: Göstage

Tillbaka till rockringarna - här är lite att öva på hemma.

Anmäl
2019-05-25 19:10 #7 av: Carmarino

Rockring och hopprep hade jag som barn. För övrigt är rockring ett alldeles utmärkt träningsredskap. Övningarna "smälter bort" fläsket runt midjan. Skrattar

Hopprep använder ju alla boxare verkar det som. Det tränar både snabbhet och smidighet - och så får man upp flåset rätt bra också. Man behöver ju inte ta i och använda två hopprep och en massa hoppare som i #2. Skämtar

Något som jag gjorde mycket var att hoppa twist. Det gjorde vi nästan varje rast i skolan, och ganska mycket på fritiden också.

Tänk vad mycket motion man fick på den tiden. Tummen upp

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-05-26 08:56 #8 av: Göstage

#7 Ja, när man gick i småskolan var det lite "skämmigt" för en kille att hoppa hopprep, ungefär som att hoppa hage. (Jag vet att det kan låta "grabbigt" idag, men så var det på den tiden.) 

Fast så kom bilder från USA med boxare som hoppade rep, och då gick det an att hoppa rep även för en kille - om det var trähandtag och hamparep, inte neonfärgad plast...Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.