Annons:
Etikettövrigt
Läst 710 ggr
[GIKmio]
2019-05-29 17:37

Skara Sommarland

Skara Sommarland knappt en mil öster om Skara i Västergötland är en nostalgisk nöjespark främst från 80-talet då den hade sin storhetstid. Skara Sommarland invigdes 1984 av Bert Karlsson ( behöver ingen större presentation ) som lät bygga nöjesparken i ett stort grustag. Någon mer än jag som badade, lekte och åkte attraktioner under dom första populära åren? Eller var där med sina barn?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skara_sommarland

Annons:
[ludgopelle]
2019-05-29 19:33
#1

#0 Jag har bara varit där en gång, vid slutet av 80- talet. Jag blev bestulen på min plånbok, för det fanns inga skåp med lås i omklädningsrummet. Några dagar senare fick jag tillbaka den, med posten. Allt var kvar utan pengarna. Det är den enda gången jag blivit av med min plånbok. Frånsett från den händelsen, så tyckte jag det var väldigt roligt på Skara sommarland.😊

[GIKmio]
2019-05-29 19:42
#2

#1 Vi var på Skara Sommarland på skolresa 1987. Det regnade men det är ingen svensk klassiker att inte ha badat på Skara Sommarland så det fick bli så. Sedan så blev Bert upprörd då vi gick i vägen för hans bil då han hade bråttom för att ta emot långväga gäster. Så då fixade vi svensk klassiker nummer två. Att få en utskällning av Bert 😃Men man ska inte inte ta Bert på allvar. Det är mycket spex. Han är kul och oerhört ödmjuk 😂

[ludgopelle]
2019-05-29 19:58
#3

#2 Utskällning av Bert klarade jag mig ifrån som tur var.😂

[GIKmio]
2019-05-29 20:07
#4

Han är  rätt fram annars. Hade en kollega en gång i tiden som var väninna med hans dotter och en gång var hembjuden till familjen i Skara. Hon mötte då en annan sida av Bert. Inte den klassiska som folk inbillar sig  som satt och fes vid matbordet, lade upp fötterna på matbordet eller hånskrattade med öppen mun full av mat. En stor entreprenör måste man dock säga.. Hans vision om att öppna en stor nöjespark i ett gammalt grustag som mest låg och skräpade är bra..

[ludgopelle]
2019-05-29 20:52
#5

#4 Ja, han är verkligen en skicklig entreprenör, och rolig är han också.😊 Jag har ett minne av att det fanns en speciell strut glass som hette Skara sommarland. Den glassen förekommer i en rolig scen i TV-serien Macken. Cleas Eriksson äter en sådan glass, när han åker in i bilverkstaden på en åkergrässklippare, och påstår att det är en bil.😂 Jag tycker det ser ut som en sådan glass, men jag kan ju minnas fel.

[GIKmio]
2019-05-29 23:23
#6

#5 Scenen i Macken är en parodi på Bert Karlsson.. Mannen på åkgräsklipparen som har så mycket pengar så han kan köpa hela macken och lite till 🙂

Annons:
Vixxen
2019-06-04 23:00
#7

Har också varit dit för lääääänge sen!

Upp till toppen
Annons: