Film och teater

Filmmusik vi minns

2019-07-11 17:00 #0 av: GIKmio

Robin Hood: Prince of Thieves från 1991 med Kevin Costner och Morgan Freeman i huvudrollen. Ledmotivet (Everything i do ) i do it for you sjöngs av Bryan Adams. All filmmusik ni minns. Det är bara att publicera och minnas..

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2019-07-11 17:20 #1 av: Carmarino

En sång som inte många känner till, tror jag, är Could We Start Again Please ur filmen Jesus Christ Superstar från 1973. Den finns bara med i filmen, såvitt jag vet. Åtminstone finns den inte med på originalskivan från 1970.

En otroligt vacker och gripande sång.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-07-11 17:39 #2 av: GIKmio

Celine Dions hitlåt från filmen Titanic 1997 baserad på den fruktansvärda förlisningen av oceanångaren Titanic på väg mellan Southampton i England och New York 1912.

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2019-07-11 17:59 #3 av: GIKmio

Från Lejonkungen 1994. Musik av sir Elton John..

Anmäl
2019-07-11 18:03 #4 av: Maria

Jag får rysningar ända ut i lilltånSkrattar

Soundtracket från "Det stora blå" Världens bästa film....

/Maria

Anmäl
2019-07-11 18:21 #5 av: GIKmio

Filmen i sig är kanske inte så klassisk och nostalgisk för många. Men ledmotivet av greken Evánghelos Odysséas Papathanassiou är det desto mer. Mer känd som Vangelis från filmen Triumfens ögonblick 1981. Vangelis en gång i tiden medlem i grekiska Aphrodite´s Child tillsammans med bland andra Demis Roussos och deras vackra medelhavsmusik.

Anmäl
2019-07-11 18:29 #6 av: Carmarino

#5 Den filmen har jag sett. Tror jag tittade på den mest på grund av ledmotivet. Fast även filmen var faktiskt bra. Skrattar

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-07-11 18:34 #7 av: Carmarino

Vangelis gjorde även musiken till filmen 1492: Conquest of Paradise. Det här är ledmotivet. Det är minst lika vackert och pampigt som Chariots of Fire.

Anmäl
2019-07-11 22:33 #8 av: GIKmio

#7 Ja han gjort många bra låtar med piano blandat med Synthesizer. En favorit med fransmannen Jean-Michel Jarre när det gäller elektronisk musik. Musikgenier..

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.