Annons:
Etikettövrigt
Läst 479 ggr
[GIKmio]
2019-08-08 18:27

Nostalgiföreningar/fester

Ni som är medlemmar i olika nostalgiföreningar och arrangerar eller besöker nostalgifester med till exempel teman från  olika årtionden är välkomna att ge era tips här. Förr när det var drag på brukshotellet här hade man ibland 70- och 80-talsfester där det endast spelades musik från det årtiondet samt även quiz och dom som kom klädda i tidstypiskt mode deltog i tävlingen kvällens bästa utstyrsel.

Annons:
Carmarino
2019-08-08 18:38
#1

Har nog bara varit med på en enda nostalgifest, och det var en firmafest för många år sedan. Det var tema 1970-talet, och det var väldigt trevligt. Vi hade ingen tävling om bästa utstyrsel, men däremot en quiz. Den vann jag, så för en gångs skull funkade minnet. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
2019-08-09 09:34
#2

#1 Problemet med att fixa en perfekt utstyrsel är håret. Ett par utsvängda jeans går nog att få tag på. Annars är den stora utmaningen att hitta en perfekt peruk. Ni som sett Hälsningar från på TV4 fattar nog galoppen..

[GIKmio]
2019-08-09 09:41
#3

Jag som växte upp under 1980-talet skulle gärna vilja vara med i en nostalgisk intresseförening om den tiden. Där man diskuterar och minns detta årtionde. Att minnas modet, nyheter kring världspolitiken och idrotten, musiken, filmerna, TV-serierna och prylarna man hade.. En tid av lugn och idyll. Den tid vi lever nu i form av våld och gängkriminalitet. Kommer någon om 30 år känna samma nostalgi då när man tänker tillbaka?

Carmarino
2019-08-09 10:13
#4

#2 För min del var det inga problem. Har haft samma frisyr i alla år. Nästan i alla fall. Håret var lite längre bara. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
2019-08-09 16:28
#5

#4 Snyggt med damer med längre hår🙂 En del har långt hår till och med när dom är 80 år. Synd att många av dom inte kan med internet och liknande. Dom skulle ha mycket att berätta om på en sådan här sajt.

Carmarino
2019-08-09 16:35
#6

#5 Vet inte om det var så snyggt precis, men det hörde väl till att man skulle ha långt hår i den åldern. Hade hår ner till midjan (nästan) när jag började på högstadiet, men i åttan fick jag nog. Så på jullovet sa jag till frissan som skulle klippa mig att hon skulle klippa av tre decimeter.

Hon trodde jag skojade, för normalt klippte hon bara några centimeter, så hon frågade igen hur mycket hon skulle klippa. Det tog ett tag att övertyga henne om att jag menade allvar. Hon klippte så att håret slutade ett par centimeter ovanför axlarna vill jag minnas.

När jag sedan kom tillbaka till skolan efter jullovet kände en del av kompisarna inte igen mig. De gick förbi utan att hälsa. Så jag fick säga HEJ högt och ljudligt så att de tittade en extra gång. 😃

Eftersom jag oftast bara klipper mig två gånger om året så hinner håret bli ganska lång innan det är dags för klippning. Därför varierar längden mellan "strax under öronen" och "en bra bit ner på ryggen". 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[GIKmio]
2019-08-09 16:46
#7

På 80-talet var det populärt med pudelfrissa. Om jag skulle bli inbjuden till en 80-talsfest till vintern så kvittar det att låta håret växa. Jag har inte det hårsvallet. Dessutom är flera av mina barndomskamrater och vänner numera tunnhåriga och flintskalliga. Då är peruk ett stort hjälpmedel 😃

Carmarino
2019-08-09 16:52
#8

Ja, det hade jag också på 80-talet. Permanentade håret och hennafärgade det, så jag hade mörkrött krulligt hår ett tag - utom en gång när frissan glömde bort mig. Håret var morotsfärgat när hon tvättade ur hennafärgen - plus att hon klippte håret alldeles för kort, så det var i det närmast snagg. 😮😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: