Musik

MTV

2019-08-22 18:57 #0 av: GIKmio

MTV ( Music Television ) TV-kanalen som bjöd på den aktuella och populäraste musiken i form av musikvideos startade i USA 1 augusti 1981. Exakt på dagen, sex år senare, 1987 lanserades MTV Europe. Den första videon som visades någonsin var Video Killed the Radio Star med The Buggles. Den första videon som visades i MTV Europe var Money for Nothing med Dire Straits.

https://sv.wikipedia.org/wiki/MTV

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2019-08-22 21:43 #1 av: Tarotstollan

Tittade mycket på MTV när det ingick i vårat basutbud men sen när jag bytte tv blev det krångel med det och nu har jag inga betalkanaler.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2019-08-22 23:24 #2 av: VoxBauers

Ja!
MTV det var tidernas bästa då!

www.voxbauers.weebly.com                                                                  www.cornishrex.se

Anmäl
2019-08-23 08:17 #3 av: GIKmio

Jag tittade mycket på MTV i början av 90-talet. Minns att programledaren då på MTV Europe, Ray Cokes mest var i rutan dygnet runt Glad

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2019-08-23 12:24 #4 av: Carmarino

Tittade också mycket på MTV i början av 90-talet. Ray Cokes minns jag väl, men min favorit var Steve Blame. Han gjorde en hel del artistintervjuer men hade också hand om MTV News.

När MTV sedan slutade spela musik, och gick över till att bara visa realityshows, då slutade jag titta.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-08-24 16:55 #5 av: GIKmio

#3 Ett klipp från 1991. Det kvittade när man slog på MTV.. På morgonen, förmiddagen, lunchen, eftermiddagen, kvällen eller natten så var karln där och pladdrade Skrattar

Anmäl
2019-08-24 17:22 #6 av: Carmarino

Ja, endast avbruten av Steve Blames nyheter. Ett tag verkade det som om det bara var de två som jobbade där. Fast det kanske det var också. Skrattar

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-08-24 17:51 #7 av: GIKmio

Tyvärr så förstörde man MTV som var ett vinnande koncept med alla musikvideos med annat strunt. MTV är inte ensamt om detta..

Anmäl
2019-08-24 17:57 #8 av: VoxBauers

De tror de utvecklar, men det är inte alltid så...

www.voxbauers.weebly.com                                                                  www.cornishrex.se

Anmäl
2019-08-24 17:57 #9 av: Carmarino

Nej, helt plötsligt så började alla kanaler sända dokusåpor. Tydligen fanns det ett enormt behov av det, men jag tyckte inte alls det var något intressant att titta på. Brukade ha MTV på istället för radion när de sände musikvideos. Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.