Annons:
Etikettmusik
Läst 656 ggr
Carmarino
10/6/19, 1:25 PM

Arne Qvick

Arne Qvick är väl en sådan artist som numera kallas "one hit wonder", för det enda han egentligen är känd för är sången "Rosen". Han fyller 82 år idag så därför tyckte jag det kunde vara på sin plats att presentera honom här på Nostalgi iFokus, och gratulera honom på födelsedagen.

Själv har jag ett roligt minne av den här låten, dock inte med Arne själv. Det var en varm sommardag på 1970-talet och jag befann mig nere vid havet. Solen sken och det var nästan vindstilla. Då kommer det en jolle seglande, till synes utan besättning. Den innehöll dock både rorsman och gast, men de låg ner i båten. Eftersom det blåste så lite så kunde de segla båten ändå. Medan de låg där och njöt i solskenet så sjöng de, och det var just "När man söker stundens sorger glömma…" som ljöd ut över nejden. En mycket speciell upplevelse. 😃

https://sv.wikipedia.org/wiki/Arne_Qvick


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[[eskils_]]
10/6/19, 6:17 PM
#1

#0 Härlig speciell upplevelse! 😃

Grattis Arne! 🎂🥳

Soligajag1
10/6/19, 6:36 PM
#2

# 0 Tack för nostalgin , 😀❤️ Grattis Arne Quick ! 🌹🎂

HH 🙂

[GIKmio]
10/7/19, 5:36 PM
#3

Arne Qvick och Gösta "Snoddas" Nordgren. Två enkla själar som skrev in sig i den svenska musikhistorien. Och fick kultstatus på varsin låt. Praktiskt taget den enda dom gjorde för eftervärlden. Det är starkt tycker 🙂 Arne Qvick var väl en vanlig arbetare som arbetade för att få det att gå ihop.. Jag tror inte han blev speciellt  rik av denna hit heller..

Ford -57
10/7/19, 7:57 PM
#4

Han jobba som elektriker i Bollnäs har jag för mej. Här en till goo låt me Arne.                     

                                                🌺Grattis Arne.🌺

[GIKmio]
10/7/19, 7:59 PM
#5

#4 Jo jag så lite hastigt att han var elektriker.. Bollnäs är ju lika med bandy också.

Upp till toppen
Annons: