Musik

Sten Broman

2019-10-18 10:38 #0 av: Carmarino

Vi är nog många som minns den minst sagt excentriske Sten Broman från Lund. Fram till den 6 april 2020 kan man se "Jag är sån här - en film om Sten Broman" på SVT Play.

Öppet Arkiv finns en del avsnitt av Musikfrågan, Kontrapunkt och avsnittet av På parkett där han var huvudgäst. Han finns även med i avsnittet där Birgit Nilsson var huvudgäst.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-10-18 10:46 #1 av: Göstage

Finns också fulla avsnitt på YouTube när han var gäst hos Hagge. Här är ett litet klipp.

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-10-18 11:09 #2 av: Hayabusa

Tummen upp

Anmäl
2019-10-18 12:39 #3 av: Carmarino

Den danska gruppen Linie 3 har gjort en parodi på Kontrapunkt. Svenskan (Sten Broman) är inte alltid så lätt att förstå (det är mer dansksvenska), men jag tycker den är rolig ändå. Fast jag förstår ju vad de säger. Skrattar

Finlandssvenskan är lite lättare, men det finns en liten dansk vits med där. Är det någon som inte är så hemma på danska upptäcker den. Skämtar

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-10-18 16:12 #4 av: GIKmio

Det man man minns av Sten Broman var att han fullständigt älskade dragspel GladSkrattar

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2019-10-18 16:21 #5 av: Carmarino

Nu var du bra ironisk va. Skrattar

Anmäl
2019-10-18 16:26 #6 av: GIKmio

#5 Ja, detta djävulska instrument Skrattar 

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2019-10-18 16:32 #7 av: Göstage

Dessutom avskydde han bröstficka på kavajen.

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.