Ibland kollar jag gamla trådar och minns mycket roligt. När jag skrattade gott åt en hel del kommentarer i denna tråd, tänkte jag att fler kunde ha roligt åt påhittet:
#5 Nostalgi är intressant. Många tycker det är sorgligt att tänka tillbaka medan andra minns med värme. Men det är även roligt att se hur det var förr i tiden om man själv inte var med då..
Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..
#6 Du har så rätt. När jag får tag i böcker från min barndom är det så roligt att känna igen så mycket och gamla bygderomaner visar mycket av det som de äldre berättade om när jag var barn,
Själv börjar jag ju likna en dinosaurie och skämtar ibland om det, sedan jag fick ett födelsedagskort med texten att jag inte ska bry mig om när någon kallar mig dinosaurie utan svara med hur roligt det var under jura- och kritatiden.
Kul med bilden på Edvard Persson. Han dog innan jag föddes, men självklart vet jag vem han är och jag har sett flera av hans filmer. Har även fotograferat hans gravsten. Ännu efter över 60 år så sätter folk blommor på graven.
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.