Nostalgi iFokus

Nostalgi

Etikett: minnesboken
LĂ€st 544 ggr
MonicaLagerquist
0

Magnus Lindberg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Vila i frid

đŸŒș💔

Stolt Àgare till tre La permer

• Redigerat 2023-01-02 15:51 av Carmarino
Carmarino
0

InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.

#0 Tog mig friheten att lÀgga in bilderna pÄ min skiva med Magnus Lindberg i din kommentar, för jag tycker de gör sig bÀttre överst i trÄden. Hoppas det inte gör nÄgot.

Magnus Lindberg sÄg jag mÄnga gÄnger nÀr han spelade med Landslaget pÄ 70-talet. Hans version av Desperado var sÄ otroligt bra. TyvÀrr verkar den inte finnas pÄ skiva (eller Youtube).

En annan favorit, som han sjöng tillsammans med Landslaget var HÄrda Är, sÄ det fÄr bli den istÀllet.

ÂĄÉčnʇɐuƃıs ÉŻos uǝp ɐɄ Ʉɔo uǝʇxǝʇ ÉčÀɄ uǝp ɐÉčǝıdoʞ ʇʇɐ ÉčĂ¶ÉŸ Éčɐlʞ Ă„sʞɔo uɐʇn ʇÉčɐɯs ɐÉčɐq ǝʇuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ʇǝp ɐsĂ€1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Carmarino
0

InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.

Även Ljusterö, frĂ„n soloskivan, Ă€r vĂ€ldigt bra. PĂ„ skivan sjunger han tillsammans med Annifrid Lyngstad, men nĂ€r han gjorde den pĂ„ scen sĂ„ var det bara han sjĂ€lv som sjöng. Tycker faktiskt den var bĂ€ttre live, med bara honom. đŸ€

ÂĄÉčnʇɐuƃıs ÉŻos uǝp ɐɄ Ʉɔo uǝʇxǝʇ ÉčÀɄ uǝp ɐÉčǝıdoʞ ʇʇɐ ÉčĂ¶ÉŸ Éčɐlʞ Ă„sʞɔo uɐʇn ʇÉčɐɯs ɐÉčɐq ǝʇuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ʇǝp ɐsĂ€1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

MonicaLagerquist
0

Just Ljusterö fĂ„r mina minnen att vakna till liv.❀

Stolt Àgare till tre La permer

Carmarino
0

SĂ„g honom en gĂ„ng pĂ„ Malmen i Stockholm. Det var det stĂ€lle som musikerna sjĂ€lv gick till pĂ„ mĂ„ndagarna nĂ€r de var spellediga. Han stod och pratade med Jerry Williams, och det var dĂ„ jag insĂ„g hur kort Jerry var. Nu Ă€r bĂ€gge borta i cancer. đŸ˜ą