Nostalgi iFokus

Nostalgi

Etikettmusik
Läst 190 ggr
Carmarino
0

Hitlåtens historia

Ikväll börjar en ny omgång av Hitlåtens historia på SVT1 kl. 21.00-21.30. Låten som inleder är dock inte så gammal, utan det är Molly Sandéns "Rosa himmel", en låt som har gått mig fullständigt förbi. Den är från serien "Störst av allt", och den har jag inte sett.

Övriga tre bidrag är:

Hasse Andersson, Guld och gröna skogar

Eva Dahlgren, Ängeln i rummet

Peter LeMarc, "Little Willy John"

Samtliga program finns redan nu att se på SVT Play.

https://www.svtplay.se/hitlatens-historia

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

[GIKmio]
0

Det är intressant med sådana dokumentärer. Att ta del av hur låten skapades, hur nära det var att den inte blev till, eller att den först sågades etc. är intressant att ta del av.

Carmarino
0

Har sett första avsnittet. Det var intressant, även om jag inte kände till varken låten eller upphovsmannen.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker