Nostalgi iFokus

Nostalgi

Etikettminnesboken
Läst 263 ggr
MonicaLagerquist
2

Thorleif Torstenson är död

RIP.

Stolt ägare till tre La permer

Soligajag1
0

Så tragiskt !!
En till har gått bort i denna hemska epidemi .
R.I.P

HH 🙂

Carmarino
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så sorgligt. Är inte särskilt intresserad av dansbandsmusik eller att dansa, men den här har jag lyssnat på många gånger.

Här är en dokumentär om Thorleifs från 1997:
https://www.youtube.com/watch?v=p9G_84x5Eg8

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Dokumentär om ett av landets mest berömda dansband, Thorleifs.Producent:Regnar Eklund. Medverkar gör bland annat Göran Skytte.
[Hayabusa]
0

Dansbandsmusik är inte riktigt min grej, men däremot minns jag den av Thorleifs sponsrade Corvetten. Ja, faktiskt mer än 1 bil sponsrades men den minnesvärda är en '68 Corvette som framfördes av Jan "Juan" Johansson.
Här kan man läsa lite mer om "Juan" och hans Corvette:

https://www.yumpu.com/sv/document/read/5625129/janne-juan-standardmastaren-jannes-vettar/3

personporträtt J dardmästaren ... Första Corvetten 1973 Redan 1973 köpte han sin första Corvette, en orange -68 coupe. Det var
Carmarino
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Thorleifs spelade även tillsammans med Just D i Tre Gringos. Den är inte renodlad dansbansmusik, och jag är inte jätteförtjust i Just D heller, men jag tycker låten är bra.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker