TV-Nostalgi: Grogg
Vi har en tråd om nostalgiska tv- och radioprogram, men just Grogg var så populär när den sändes på SVT 2000 att den är värd en egen tråd. Ett humorprogram där sketcher avlöste varann med högt till tak vad man skämtade om, med Robert Gustafsson, Stig Grybe, Sissela Kyle, Johan Wahlström, Anna Björck, och Michael Mansson. Finns på SVT Öppet Arkiv.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Den kanske mest kända sketchen. Vimlar för övrigt av dom på Youtube.
#1: Minns inte alls det programmet, men fax-sketchen kommer jag ihåg så jag måste ju ha sett det. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#2 Den har publicerats på många sajter här genom åren 😊
Johan Wahlström låter som den ultimata röstskådespelaren, men oerhört bra komiker också. Passade bra ihop med Robert Gustafsson..
#3: Jo, men jag minns att jag såg den på tv. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Diskrimerande det inte finns spårvagnar i Hudiksvall 😊
Nej, "Grogg" har jag inget minne av, men faxsketchen (#1) har jag sett på YouTube, och jag tror jag har länkat till den någon gång, minns dock inte var.
"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)
Jag kanske borde ha haft TV trots allt på den tiden! 👍😂
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag låg nog under en sten har aldrig hört talas om Grogg.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#9 Finns på Öppet Arkiv på SVT 😊 Mycket roliga barskämt också. Därför den kallas för Grogg. Det roligaste sketchorogram som gjorts tycker jag. Roligare än Lorry faktiskt och betydligare roligare än Partaj ( gamla svartvita Partaj) där det var den sämsta vitsen och sketchen efter den andra.
Ibland har nog dom flesta råkat ut för något liknande på krogen. Men han var ju inte störig och bråkig 😁 Men från Skövde 😂