Nostalgi iFokus

Nostalgi

Etiketttv
Läst 189 ggr
Cojimar
2022-06-01 14:33
1

TV-nostalgi: Naken-TV

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nästa vecka börjar Kanal 5 att sända "Naked attraction Sverige" efter den brittiska förlagan som inte oväntat heter "Naked attraction UK" (och som redan lär visas på kanalen). Programmet skall, om jag förstår det rätt, visa par som träffas nakna, och om inspektionen utfaller till belåtenhet träffas paret senare påklädda för att dejta enligt nutida mönster.

Nu har jag inte sätt mig in i förutsättningarna särskilt noga eftersom jag inte tänker se programmet. Vad jag istället tänker komma till, eftersom det här är ett nostalgihäng, är att pendeln verkar ha svängt tillbaka. För kanalerna har ju försökt att kittla tittarnas nakennerv förr, som när Malena Ivarsson visade mjukporr på självaste SVT i "Fräcka fredag" 1988, och 1994 när TV3 kom med "Tutti Frutti", där Bruno Wintzell och Dominika Peczynski var programledare. Det var ett italienskt koncept, och efter det fick TV3 öknamnet "Tutt-TV". Nog sagt om detta. 😳🙄

Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

• Redigerat 2026-05-04 13:08 av Fornöga
Carmarino
2022-06-01 14:55
1

Hade inte TV3 på den tiden, så Tutti Frutti såg jag aldrig. Saknade det inte heller, för jag var inte särskilt intresserad. Fräcka fredag såg jag däremot ibland. Minns inte så mycket av det, men jag tror inte jag tyckte det var så särskilt fräckt. Det enda jag kommer ihåg är att Malena Ivarsson hade två halvnakna muskelknuttar som stod och fläktade henne med några stora "blad" av något slag. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2022-06-01 19:45
2

Jag har sett programmet då det går måndag - fredag i kanal 11. Jag skall se det svenska programmet också har jag tänkt.
Det verkar inte vara så många av paren som det klickat med efteråt när de träffats med kläder på.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cojimar
2022-06-01 21:41
1

#0 Bruno Wintzell var ju en etablerad musikalartist som haft ledande roller i uppsättningarna av Hair och Jesus christ superstar- frågan är om han riktigt hade insett hur djupt han skulle sjunka i anseende efter sin medverkan i Tutti Frutti?
Egentligen är hans livshistoria något som nog skulle kunna bli en bra film.

https://www.youtube.com/watch?v=PDHai2yaRZk

Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

Artisten Bruno Wintzell förlorade sin långa kamp mot cancern. I går somnade han in på Karolinska sjukhuset i Solna. Hans
  • Redigerat 2022-06-01 21:42 av Cojimar
kamera0710
2022-06-02 05:45
2

Satir om Fräcka fredag, av Helt Apropå-gänget.

• Redigerat 2022-06-02 05:45 av kamera0710
[GIKmio]
2022-06-02 16:39
0

#3 Hade det inte varit för Tutti Frutti hade nog jag och många med mig inte vetat vem han var 😎

Cojimar
2022-06-02 16:45
0

#5 Nej, det är det som är det tragiska. Idag hade det nog inte blivit samma uppståndelse- Sofia "Soffi propp" Wistam som skall leda näckprogrammet har säkert inget att frukta…

• Redigerat 2022-06-02 16:46 av Cojimar
[GIKmio]
2022-06-02 16:50
1

#6 Bruno Wintzell var även gäst i dom där talkshow- och debattprogrammen Robert Aschberg höll i på TV3. Diskutabelt hette debattprogrammet och en debatt var om just Tutti Frutti om jag inte minns fel.

Carmarino
2022-06-02 17:25
1

#5: Kände till honom som artist innan Tutti Frutti. Han har en bra röst. 1985 spelade han Jesus i Jesus Christ Superstar på Göta Lejon. Såg i rollistan att Cornelis Vreeswijk spelade Pontus Pilatus. Det hade jag ingen aning om att han hade gjort. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2022-06-02 17:26
1

Bruno Wintzell var ju även operasångare, och det hörs när han sjunger O Helga Natt.

Carmarino
2022-06-02 17:27
1

Han var rätt mångsidig, och sjöng även Balladen om Joe Hill.

Cojimar
2022-06-02 19:43
0

Wintzells förhållande med Goldie Hawn var förstås hett stoff för skvallerpressen på sin tid.

Carmarino
2022-06-03 04:21
0

#11: Väldigt hett stoff. De hade tydligen kontakt ända tills Bruno dog.

Cojimar
2022-06-03 06:15
1

#12 Ja, det sägs så i de artiklar jag skummat.

[GIKmio]
2022-06-03 12:45
1

Lite av nakenchock får väl denna ses som också 🙂 1981 eller 1982. Den svenska versionen är idag en klassiker med Sven Melander, Lasse Åberg och Bosse "nygammalt" Larsson.

Cojimar
2022-06-08 08:47
1

(OT) SVT skall visa en ny serie som heter "Parningsleken". Trodde att det var ett nytt lekprogram av modern typ, men det är tydligen fråga om en BBC-serie om hur djur får till det. Man blir lättad för varje program i TV där brallorna får sitta på numera…

Carmarino
2022-06-08 10:03
1

#15: 😄Ja, det börjar snart bli sällsynt med påklädda lekprogram.