Nostalgi iFokus

Nostalgi

Etikettermaträtterbakverk
Läst 1586 ggr
[Shaman Wolf]
0

Den Bruna Maten

Hatad eller älskad men här finns en sida med 70-talets goda mat,håll till godo 😛Ska prova mig fram med lite olika rätter och se om man än idag tycker om 70-talskrubbet 😃

[Mia-45]
1

Usch…ser inte så aptitligt ut om jag ska vara ärlig….fiskaladåb…..🤮

[Shaman Wolf]
0

Ha ha ha men då åt man den med både aptit och glädje 😃

[Mia-45]
0

Hhahaha…jo jag vet..min farmor älskade allt som hette aladåd….

Maria
0

Haha, maten var väl ingen större hit på 70-talet om man jämför med dagens sortiment och valmöjlighet.

/Maria

Magi-cat
2

Leverpanna….bevare mig väl…😴

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
1

Den färs fyllda löken lät ju gott men när jag läste receptet och kommentarerna till den…😃
Kan inte minnas att vi åt något sådant men mormor körde inte på några nymodigheter utan det var vanlig husmanskost som gällde!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
1

Det enda exotiska i min barndom var spagetti med köttfärssås😃

/Maria

Pyttelite
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Pyttelite
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vart tog 1/2 kg burkarna vägen?

Carmarino
0

#9: De försvann nog samtidigt som biff på burk. 😁

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Pyttelite
0

En god måltid för hela familjen … helt plötsligt blir man teleporterad till dåtiden eller bryskt uppvaknande i nutid.

https://www.felix.se/produkt/kottbullar-i-graddsas/

• Redigerat 2024-06-26 16:18 av Pyttelite
Carmarino
0

#11: Det var längesedan jag åt sådana köttbullar. Har nog bara gjort det en eller ett par gånger, men har för mig att de var rätt okej.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Pyttelite
1

#12: Ja jag minns oxå dom som speciella och helt ätliga men det var länge sedan.

MEN det verkar som om de använt ett nytt recept i alla fall om man läser recensionen från nutiden.

• Redigerat 2024-06-26 18:04 av Pyttelite