Nostalgi iFokus

Nostalgi

Etikett: musik
LĂ€st 983 ggr
[GIKmio]
1

Beach Boys

InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.

Amerikanska Beach Boys eller om man ska vara petnoga, The Beach Boys đŸ˜ƒ bildades i Kalifornien 1961. Vi har nyligen bestiftat bekantskap med bröderna i  Bee Gees. Nu dags för bröderna Wilson. Kusinen Mark Love var Ă€ven med pĂ„ sitt hörn med dom tre bröderna Brian, Dennis och Carl. I gruppen ingick Ă€ven nĂ€ra vĂ€nnen Al Jardine. NĂ€r Jardine hoppade av ersattes han av sĂ„ngaren och gitarristen David Marks. Har man inte hört talats om deras hits som SurfinÂŽUSA, Surfer girl, fun, fun, fun, good vibrations med flera sĂ„ lĂ€r man kĂ€nna igen musiken som oftast var förknippad med sol, hav, surfing och sandstrĂ€nder.

https://sv.wikipedia.org/wiki/The_Beach_Boys

Carmarino
1

HÀr Àr nÄgra fler av deras lÄtar. Vet inte om jag har nÄgon LP med dem ocksÄ, men det Àr inte helt omöjligt. Det var mest min bror som gillade dem, men jag tycker ocksÄ att en del av deras lÄtar Àr bra.

ÂĄÉčnʇɐuƃıs ÉŻos uǝp ɐɄ Ʉɔo uǝʇxǝʇ ÉčÀɄ uǝp ɐÉčǝıdoʞ ʇʇɐ ÉčĂ¶ÉŸ Éčɐlʞ Ă„sʞɔo uɐʇn ʇÉčɐɯs ɐÉčɐq ǝʇuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ʇǝp ɐsĂ€1 np uɐʞ

[GIKmio]
1

Ja, men Ă€r lite negativt överraskad att sĂ„ mĂ„nga verkat missat all god gammal musik vi publicerar đŸ€”

Carmarino
1

De kanske inte missar den, utan de kommenterar bara inte den - eller ocksĂ„ Ă€r de som lĂ€ser hĂ€r inne för unga för att kĂ€nna till den musiken. đŸ˜‰

ÂĄÉčnʇɐuƃıs ÉŻos uǝp ɐɄ Ʉɔo uǝʇxǝʇ ÉčÀɄ uǝp ɐÉčǝıdoʞ ʇʇɐ ÉčĂ¶ÉŸ Éčɐlʞ Ă„sʞɔo uɐʇn ʇÉčɐɯs ɐÉčɐq ǝʇuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ʇǝp ɐsĂ€1 np uɐʞ

[GIKmio]
2

Beach Boys dök upp pÄ 80-talet igen. Och pÄ nytt succé..Kokomo (1988)

Tarotstollan
1

Beach Boys var en grupp som jag inte hörde mycket av nÀr jag vÀxte upp.
Hos oss var det Hep Stars och Elvis som gĂ€llde. 👍

Tycker de var vÀldigt ojÀmna i sin musik, antingen superhits eller ocksÄ trÄkiga lÄtar. Om och nÀr jag lyssnar pÄ dem sÄ Àr de stora hitsen som gÀller, min favorit Àr "I can hear music".

IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!

Ford -57
2

HÀr en skön Beach-Boys lÄt. Förknippad med minnen, d gör den inte sÀmre.

Ford -57
2

Vi tar en till lika skön.

Carmarino
2

De har gjort en hel del bra lĂ„tar. đŸ‘

Ford -57
2

Ja, dom har som alla gjort vÀldigt mycket bra, vi tar en om en GM- motor nu.

[GIKmio]
1

Dom har gjort mÄnga bra lÄtar. Jag minns att dom spelades mycket i Radiosporten förr under alla pauser.

[[eskils_]]
1

Gillade Beach Boys lĂ„tar, t ex Good Vibrations, Help Me Rhonda och Sloop John B. 👍

Fornöga
1

LÄngt program om Beach Boys och Brian Wilson ikvÀll pÄ TV2. Kan ses pÄ SVT Play till den 7 september i Är.

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

Hela 50 av Beach Boys hits hör vi nÀr Brian Wilson far pÄ en roadtrip med en vÀn genom Los Angeles, en fÀrd genom minnenas allé. Brian Wilson var lÀnge bandets ledande person och lÄtskrivare, kÀnd för att skapa magi vid mixerbordet. LÄten Good Vibrations spelades in i fyra olika studior! Men Wilson skulle fÄ en ofta svÄr vÀg genom livet. Programmet innehÄller intervjuer med bl.a. Bruce Springsteen, Elton John, Nick Jonas, Gustavo Dudamel och Jakob Dylan.
Carmarino
0

#12: Bra lÄtar, men har lite svÄrt för Brian Wilson. FÄr se om jag kollar.