Nostalgi iFokus

Nostalgi

Etikettertvradio
Läst 476 ggr
[GIKmio]
2020-03-25 21:22
3

TV-nostalgi: Sjukan

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Sjukan var en komediserie i SVT som sändes under två säsonger i mitten av 90-talet med Ulf Brunnberg, Björn Gustafsson, Jan Mybrand, Anita Wall och Lasse Lindroth i rollerna. I säsong två ersattes Brunnberg av Johan Rabaeus. Bert, Rutger, och Patrik ligger på en avdelning på ett sjukhus. Deras värsta mardröm är att bli friskförklarade och få åka hem då dom trivs så enormt mycket med varandra och i sällskap med doktor Söderberg och syster Nader.

Tarotstollan
2020-03-25 22:07
0

Jag såg den serien men kommer tyvärr inte ihåg så mycket av den.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[GIKmio]
2020-03-26 13:51
1

En rolig serie som var populär. Sedan hade humorn ett större utrymme än idag. Lasse Lindroth som själv hade iranska rötter och pratade flytande svenska spelade den iranske sjuksystern Nader som pratade svenska med vissa besvär och skapade roliga repliker . Alla skrattade, tyckte det var roligt och hade humor, och inte som idag då det ska anmälas till höger och vänster.

Carmarino
2020-03-26 14:15
1

Såg både den svenska versionen och den engelska förlagan. Bägge var bra, men den engelska ett strå vassare. Kommer dock inte ihåg vad den hette.

Lasse Lindroth var min favorit.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
2020-03-26 14:27
2

#2 Jag kan spänna på den svennen på sängen och ta din säng och kom på mig 😂