Var tog dom vägen dom som väcker nostalgi idag #2
Fortsättning följer på dom som försvunnit helt och dom som syns lite ibland, men långt från storhetsårens glans.
Första tråden i länken
https://nostalgi.ifokus.se/discussion/1484917/var-tog-dom-vagen-dom-som-vacker-nostalgi-idag
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kim Wilde slog genom med låten Kids in America, och det kom ytterligare hitlåtar som Cambodia, You came, och Never trust a stranger.
Sedan blev det trädgårdsintresse. Både skrivit böcker i ämnet och varit programledare för ett trädgårdsprogram.
För att återknyta till sista kommentaren i förra tråden (om Rebecca de Ruvo) så var Steve Blame också en VJ på MTV. Han är nu manusförfattare och TV-formatutvecklare baserad i Köln.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#2 Steve Blame är faktiskt med i en svensk långfilm. Det var under åren han var känd från MTV och spelar sig själv och är i Stockholm för att göra ett reportage. 30:e november heter filmen. För min del så är det nog det senaste jag minns av honom. Hade slutat titta på MTV då.
- Redigerat 2024-05-31 17:35 av GikMio
Ardis har en karriär som artist och låtskrivare bakom sig men försvann från scenerna redan för 25 år sedan. Uppenbarligen har hon dock fortfarande några trådar kvar i branschen, eftersom hon fick ett av den då nybildade stiftelsen "The Per Sinding-Larsen Trusts" stipendier 2017 för deltagande i ett internationellt låtskrivarläger.
Hennes låt "Shotgun" förekom i deckaren Vendetta från 1995 med Stefan Sauk i huvudrollen och spelades rätt flitigt då.
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)
#3: Ja, jag såg det på Wikipedia. Har inget minne av den filmen och jag hade nog också slutat titta på MTV då. Tror de hade gått över till att bara sända dokusåpor som Jersey Shore då.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag tror att många minns den här visan, med sin roliga text:
https://firom.se/romavisan
Jag har bestämt för mig att någon av våra kända trubadurer tolkade den, och att den spelades på radion ganska frekvent, under en period.
Men vem skrev texten, och vem sjöng…?
Visan tycks vara svårgooglad, eller så har jag bara misslyckats…?
Den är litet för populär för att vara så osynlig på nätet, tycker jag….
"Don't Panic" (Douglas Adams)
#6: Tror aldrig jag har hört den faktiskt. 😊
#7: Förvisso dyker den upp med Peter Karlsson & De Blå Grodorna, som Manchettvisan, men det är "bara" en sentida cover.
Jag undrar vem som gjorde den rikskänd på 60-talet (tror jag), och vem som skrev texten…?
#8: Jag har ett suddigt, svartvitt minne av att någon sjöng visan i vår dåvarande enda TV-kanal, och att den därefter spelades ganska flitigt på radion….
- Redigerat 2024-06-01 17:50 av Bo§e
#6 #7 Okänd även för mig. Den finns angiven i Svenskt visarkivs register, men tom ruta för textförfattare.
#10: Ja, ursprunget är höljt i dunkel.
Det tidiga TV-framträdandet, kan ha varit ett filmklipp från någon revy, men det är bara en spekulation….
#8 Heter den Romavisan eller Manchettvisan? Hittade på Svensk Mediadatabas där Tor Isedal sjunger Balladen om Joe Hill och Manchettvisan (1970)
#8: Den verkar kunna ha båda namnen…???
1970 är nog litet sent.
TV-inslaget jag syftar till är äldre, och om det varit Tor Isedal, borde jag ha kommit ihåg det….
Att den även kallas "Manschettvisan" är väl för att melodin är från den klassiska Chaplinsången? En artist jag kan tänka mig skulle ha framfört Romavisan är den tidigt bortgångne Olle Andersson. Han hade en repertoar där den skulle kunna ha passat in.
#14: Definitivt en tänkbar kandidat…!
Det är fullt möjligt (?) att framförandet jag minns, kan ha ägt rum i t.ex. Hylands Hörna, eller något liknande sammanhang…
https://sv.wikipedia.org/wiki/Olle_Andersson_(sk%C3%A5despelare)
- Redigerat 2024-06-01 18:39 av Bo§e
Har vi missat Cecilia Vennersten från Göteborg i trådserien? Var med i TV4:s sång och imitationstävling Sikta mot stjärnorna 1994. Var även med i Melodifestivalen 1995 med Det vackraste och kom tvåa. Stor favorit hos svenska folket men juryn valde Jan Johansen..Men sedan blev det ganska tyst..
#16 Missat har vi kanske inte gjort, hon omnämndes åtminstone i förra tråden som boende i Varberg, i likhet med Sara Löfgren- de var ju populära ungefär samtidigt. Tydligen bor hon kvar i Varberg där hon har gjort en del lokala framträdanden.
Såg filmen G häromdagen och bandet Freestyle deltog. Tommy Ekman idag 63 år , Christer Sandelin 62 år, och Gigi Hamilton 59 år. Var stora i början av 80-talet.Bytte sedan namn till Style och gjorde en av tidernas bästa låtar i Melodifestivalen Dover-Calais. Christer Sandelin var verksam senare med att skriva låtar åt andra artister…
#18: För att inte tala om Domus-Paleys med Di få under bordi. 😄
#19 Vilken dunderhit 😁 Di få under bordi, vad hände med dom? Har det hänt något? 😎😊
Di sma undar jårdi från Gotland minns man ju. Dom sjöng på gotländska och även bandnamnet döptes på gotländska. Dom fick en hit i mitten av 80-talet som blev lite av en plåga fastän många inte tröttnat på den fortfarande. Länge sedan man hörde talas om dom, och väcker säkert en känsla hos många, ja just det var ju dom ju, dom minns jag.
#21: Den spelas lite då och då på P4 Plus. 😊
#18: Sedan har vi ju även versionen med Ernst-Hugo Järegård. 😁
#21 Frontfiguren Göran Ringbom som lämnade bandet för en solokarriär fyllde f.ö. åttio igår, den 8 juni.
#24: Grattis till Göran. 💐🎂🎁🎶
Lena Ericsson, född 1952, är en sångerska som förr syntes i stora sammanhang- hon deltog i Melodifestivalen, var med i revyer med Hasse& Tage och körade på världsturnéer bakom ABBA, dessutom lånade hon sin röst till animerade filmer. Sedan länge (1991) är hon bosatt i Danmark.
Martin Andersson som i mitten av 90-talet blev rikskändis i tv-serien Bert. Så gick det för honom enligt Wikipedia. Baserad av böcker av samma författare som till Suneböckerna.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Martin_Andersson_(sk%C3%A5despelare)
Drömhus, Paradisio, och Pandora. En gång i tiden på 90-talet spelade.
#28 Drömhus var ju Therese Granqvist från Jönköping, Pandora var Annelie Magnusson från Västerås och Paradisio var Maria Isabel Garcia Asensio från Spanien.. Klippet i samband med Idol i Stockholm…
#29Tilläggas att Maria var från Spanien men bandet Paradisio var belgisk
Narada Michael Walden är idag 72 år. Han gjorde 1985 låten som blev megastor i Sverige som ingen glömmer. En av 80-talets mest ihågkomna…
#31 Undrar om inte Narada Michael Walden tog flyget till Sverige för att sjunga denna låt i Jacobs stege eller Razzel. Det var en riktigt bra "plåga" på den tiden
Yngwie Malmsteen en av Sveriges bästa gitarrister genom tiderna fyllde 61 år häromdan. Ser bara lite sliten ut numera sedan senast jag lade fokus på honom för 30 år sedan.
#33 Erika Norberg, idag 57 år och känd under flera år som Yngwies flickvän och under kort tid hans fru. 1990 fick hon denna hit på Kaj Kindvalls Trackslistan under artistnamnet Erlka. Varit verksam senare och även i nutid, men betydligt mer undanskymt än under glansåren i slutet av 80-talet och början av 90-talet.
Skådespelaren Benny Haag var det länge sedan man hörde talas om. Var med i olika tv-produktioner under 80-talet. Fick ett genombrott i samband med tv-serien Xerxes. Var även programledare för Vinnare på TV4.
Louise "Malin" Edlind, Bitte "Freddy" Ulvskog, Stephen "Pelle" Lindholm, Urban " Niklas" Strand, Björn "Johan " Söderbäck och Kristina "Stina" Jämtmark.. Så roligt att se dom som vuxna 50 år efter Saltkråkan.. Finns i sin större version på Youtube. Men detta är helt underbart se dom om och om igen.
Dom flesta minns nog den amerikanska sångerskan Marta Marerro Martinez? Med kubansk påbrå? Hade en stor hit 1989.. Eller? Artistnamnet Martika hjälper nog till även om hon inte är inte så känd idag förutom just den låten. Martika är idag faktiskt bara 55 år.
- Redigerat 2024-09-19 18:27 av GikMio
Olle Myrberg, som spelade Kaj (berättaren) i tv-serien Kullamannen, ägnar sig numera åt att hålla minnet av Kullamannen vid liv. Han är ofta nere i Skåne och på Himmelstorp för att berätta om inspelningen. Träffade honom i somras och pratade en stund med honom då. Trevlig kille.
https://www.kullaliv.se/m/aktuellt/olle-myrberg-jag-ar-kullamannen/
#38 Styvson till Per Myrberg. Skådespelare och sångare. Per Myrberg numera borta. Det vet nog dom flesta
#39: Ja, en av mina favoriter, både som sångare och skådespelare.
#40 Per Myrberg var känd på 50- och 60-talen.. men känd även på 90-talet i Rederiet och i tv-succen Saltön. En sådan som var aktuell fram till sin död. Fastän han började bli gammal ville regissörer ha honom i sina produktioner.
#41: Ja, han hörde till dem man trodde skulle "leva för evigt".
Såg Rebecka Törnqvist i Nostalgilektråden, och då slog det mig att det var länge sedan man hörde talas om henne. Hittade en årsgammal artikel i tidningen Vi som handlar om Törnqvist, och det visar sig att hon fyllt 60 i år (tiden går!), men att hon håller på med musik både som pedagog och som artist, fast i det senare fallet inte fullt i samma medialjus som förr.
- Redigerat 2024-11-06 06:47 av Fornöga
Här är en gammal nostalgisk stöt från förr som är är tillbaka i allafall.. Vadå har du varit borta? 😁
#44 "Olovlig frånvaro" hette det när jag (inte) gick i skolan. 😁
En artikel från i fjol. Karin Glenmark är idag 72 år. Hon var tillsammans med sin bror Anders, farbrorn Bruno och dennes hustru Ann-Louise Hansson med i gruppen Glenmarks på 70-talet. På 80-talet bildade hon och Anders duon Gemini. Men dom är inte tvillingar. Anders är ett år yngre.
https://www.allas.se/noje/sa-ser-karin-glenmark-ut-nu-efter-alla-ar/9967893
#46: Hon "räddade" en chesskoncert 1984 när Barbara Dickson blev hastigt sjuk och inte kunde gå på scenen. Karin och Anders Glenmark var med i kören, men Karin hade sjungit rollen som Svetlana tidigare, så hon fattade blixtsnabbt att något hade hänt och började sjunga duetten med Tommy Körberg.
Har för övrigt alltid tyckt att det bästa med One Night in Bangkok är Anders Glenmarks sång i refrängen. Murray Head pratar mest.
#47 Vithåriga och gråstänkiga med glasögon idag. Båda har ju över en 50 år lång karriär att se tillbaka på. Och inga artister som ska synas överallt hela tiden i media. Anders Glenmark fyllde 71 år härom dagen.
#48: Ja, men de är sig rätt lika båda två. Anders har dock lite problem med hälsan.
https://www.tv4.se/artikel/5SpQXttnhx7gA1zITiJLZ/anders-glenmark-om-tiden-efter-svara-operationen
Sandra Lauer är numera 62 år. Oerhört stor på 80-talet här i Sverige. Från Fernsehgarten i Mainz på tyska tv-kanalen ZDF. Tidigare gift med tysk-rumänska musikern Michael Cretu.
#50: Gillar fortfarande den låten.
#51 Hon hade två låtar som slog i Sverige rejält. Maria Magdalena och In the heat of the night. Ex-maken Michael Cretu som deltog som musiker i dessa låtar fick en hitlåt Samurai.. 80-tals disco man minns.
I eftermiddag sänder SVT långfilmen "Nils Holgerssons underbara resa" från 1962. (Kan ses på SVT Play till den 23 februari.) Huvudrollen som pysslingen Nils spelades av Sven Lundberg, född 1952. Någon fortsatt filmkarriär blev det dock inte för Lundbergs del, han blev senare veterinär i Helsingborg.
Det jag minns bäst från filmen är titelmelodin av Torbjörn Iwan Lundquist.
#53 Såg den filmen för inte så länge sedan. En gammal klassisk söndagsmatine på tv från barndomen. Och en ung Gösta Ekman i en scen. Sven Lundberg är en av många barnskådespelare som inte gick vidare i skådespelaryrket och både försvann och glömdes bort.
Sara Löfgren omnämndes i föregående tråd. Nu intervjuas hon i en färsk artikel i Expressen (ej premiumartikel ännu) om sitt liv efter rampljuset.
- Redigerat 2025-02-17 14:13 av Fornöga
En del skådespelare är ständigt verksamma långt upp i åldern. Ted Åström är sådan man önskar varit med oftare nu för tiden. Fantastisk komiker. Han hade en liten roll dock i uppföljaren till Trolltider härom året där han hade en större roll i originalkalendern från 1979. För många minns man honom i Repmånad, som reseledare i Sällskapsresan, och som Olyckan. Ted Åström fyller 80 år om några veckor.
#56: Som tonårig landsortsbo, såg jag Ted Åström på vår lokala folkpark några gånger. Kan ha varit ca 1965.
Ted var då sångare (och riktigt bra munspelare) i bandet Sleepstones, där ingen mindre än Janne Schaffer var gitarrist.
Minns jag rätt, hade de en förkärlek för Yardbirds-covers…🙂
- Redigerat 2025-05-02 16:27 av Bo§e
#57 Jo, han var sångare. Och deltagit i olika underhållningsprogram. När man återvänt till förr och något klipp dykt upp från den tiden då allt var svartvitt. Som mina föräldrar lurade i mig och man trodde på som barn 😊
- Redigerat 2025-05-02 16:37 av GikMio
#56 ff Det här kanske jag borde skriva i "Göteborgsk nostalgi", men jag tillhör de lyckliga som har upplevt Cabaré Skrotten i Göteborg, en fullständigt obeskrivbar happening av revynummer, improvisationer, riktig ståuppkomik (inte manusbundet som idag) och inte minst publikmedverkan- dans på borden hörde till, trots att det stod levande ljus på dem Jag tror att det var det sistnämnda som fick brandmyndigheterna att ingripa, eller om de medverkande bara brände sina ljus i bägge ändar.
Alltnog: bland de medverkande fanns Örjan Ramberg, Freddie Skantze och Ted Åström, som vid den tiden inte riktigt fått sitt genombrott, men man anade att han hade en karriär väntande på sig.
- Redigerat 2025-05-02 17:33 av Fornöga
#59: Det väcker minnen av tidiga upplevelser av svenskt nöjesliv….
Jag var inte särskilt gammal, när min mamma tog mig med på Klange-revyn, där bl.a. "Tjadden" Engström medverkade. Kan ha varit 1959…
Även om jag kanske var i yngsta laget för att kunna absorbera "allt", minns jag det som en kul och stark upplevelse….🙂
#60 Jag var nog i samma ålder eller något yngre när min mor tog med mig på uppsättningen av "Ebberöds bank" med Nils Hallberg. Han var en mångsidig skådespelare som inte sällan spelade gangster, men han hade en komisk ådra också. Hans son Messiah leder programmet "Svenska Nyheter" på SVT.
Tänker jag på samma "Tjadden" så hette han Hällström i efternamn.
- Redigerat 2025-05-02 18:28 av Fornöga
#61: Så går det när man övermodigt nonchalerar källforskningen…🙂
#61 Nils Hallberg hade väl eller har rekordet att varit med i flest svenska filmer genom tiderna. Mest ihågkommen bland annat som Freddy i thrillerfilmerna om deckarparet Hillman. En skådespelare som jag sett i ett fåtal produktioner i färg från 70-talet. Annars så hade han sin storhetstid under 50- och 60-talet. Han dog 2010. Trodde han var farfar till Messiah Hallberg först. Men han var över 60 när han blev pappa. Såg på ett annat forum där någon frågade om vad som hände med Håkan Serner. Han dog i mitten av 80-talet efter tragiska förhållanden.
#63 Föreställningen jag såg med Nils Hallberg ägde faktiskt rum i Grums Folkets Hus, vilket kanske har sitt intresse åtminstone för dig som ortsbo. 😉
Idag förknippas väl namnet Nisse Hallberg med en yngre förmåga som lär vara komiker av något slag.
#64 Det första du sa var intressant och inget jag kände till. Det andra du sa känner jag dock till om den yngre namnen 😊
Rico Rönnbäck är idag 78 år. Spelade "kvinnokarlen" Conny i såpan Varuhuset på 80-talet. Otrogen och elak mot sin hustru spelad av Li Brådhe ( som i nutiden spelat hetlevrat fruntimmer i komediserien Ack Värmland)
https://www.allas.se/noje/rico-ronnback-spelade-conny-i-varuhuset-sa-lever-han-i-dag/9943262
- Redigerat 2025-05-02 20:24 av GikMio
#17 Apropå Varberg: för tjugofem år sedan var Andreas Johnson en uppmärksammad soloartist, nu är han färsk medlem i rockbandet Atron från Varberg (uppträder f.ö. i Bingolotto kommande söndag).
Lasse Anrell, född 1953, var tidigare en profilerad nöjes- och sportkrönikör i Aftonbladet. Numera lever han pensionärsliv i Värmland, skriver krönikor i NWT om ditt och datt samt har en återkommande musikspalt i PRO-tidningen. (Här är den senaste.)
- Redigerat 2025-05-15 08:41 av Fornöga
Någon som minns Thomas Gylling? Han spelade tropisk pop på radion på sin tid och fortsatte sedan på SVT med programmen Mosquito och Tropicopop, program som retade en del men roade desto fler. Det finns en del klipp och hela program bevarade på YouTube.
Idag är Gylling DJ, producent och klubbägare, källa.
#68 Anrell är från Arvika. Vet inte om han är från stan, men från trakten. Klässbol kanske. Kom att tänka på nu att jag sett honom i NWT. Läser sällan papperstidningar numera..Han var med i juryn i något tävlingsprogram på tv också.för länge sedan har jag för mig.
#70 Anrell har rötter från Arvika och några värmländska orter därtill. Han har talat så gott om denna värmländska pärla så jag har alltid trott han var född och kom därifrån, men har en stark och varm relation till Värmland. Men han är född i Stockholm enligt Wikipedia. Satt i juryn i Sikta mot Stjärnorna på TV4
Minns ni Dan Tillberg? Idag 72 år. Deltog två gånger i Melodifestivalen i mitten av 80-talet, och dök även upp i samma veva i en av filmerna av Skånska Mord som var en serie av filmer på SVT tillsammans med Ernst-Hugo Järegård.
"Sommaren i city, nittonhundranitti- kommer du ihåg mej?", undrade Angel 1992. Idag är det väl ännu färre som kommer ihåg dem- några färska uppgifter om vad de gör idag har jag inte hittat, men 2021 var läget så här..
"Sommaren i city" har vi tidigare kommit ihåg i tråden Årstidslåtar.
Artisten Lena Andersson slog igenom rejält när hon bara var 15 år, och det är väl inte många som missat hennes största hit Är det konstigt att man längtar bort nångång. I eftermiddag, kl. 16.00, sänder P4 Plus en två timmar lång intervju med Lena, inspelad i år.
Personligen kommer jag även ihåg Lena från när hon dragit ner på sjungandet och gick en teaterkurs på samma skola i Stockholm som jag gick när jag studerade till sekreterare. Vi umgicks inte, men det hände att man såg henne i kafeterian under rasterna. Plus att hon även var med i luciatåget som deras klass anordnade. Hon borde ju ha varit självskriven lucia, med det blonda håret och den vackra rösten, men nej, hon föredrog att vara tomte. 🎅🏻😊
#74 Hon bor tydligen i USA numera och har konservativa värderingar (ganska långt från "Den svarta tuppen" som hon sjöng på sin debut-LP 😏). Minns också att hon fick "dålig press" efter att ha avböjt att framträda i Pridesammanhang medan han bodde i Sverige.
#74: 1971 gjorde Bernt Dahlbäck (som också förtjänar ett omnämnande i denna tråd) en humoristisk cover på Lena Anderssons hit. 🙂
#75: Ja, hon verkar vara helt och hållet MAGA.
#76: Hörde den på P4 Plus för inte så länge sedan faktiskt. 😊
#74: Nu har programmet börjat.
#74: Har lyssnat på programmet och det var rätt intressant. Hon gör fortfarande musik, nu tillsammans med sin man. Hennes röst håller, men den har nog sjunkit åtminstone en oktav numera.
Karlavagnen i radio har funnits i över 30 år. Radiorösterna som tar er framåt midnatt och väntar på ett samtal från just dig.. Från 2012, men det har varit tyst kring Kjell-Peder Johansson åtminstone hos mig som sände från Luleå sedan dess. Ska vara bördig från Värmland sägs det.
#81 Ja, han är "så mycket värmlänning" att han medverkade i folklustspelet "Värmlänningarna" för tio år sedan. 😊 Och numera är regissör, gästföreläsare med mera inom teater- och mediabranschen med utgångsläge Luleå, enligt Googlekoll.
#82 Lyssnade en hel del på Karlavagnen för 25 år sedan eller " somna till Kjell-Peder" 😊 Han var populär som radiopratare
- Redigerat 2025-06-26 18:09 av GikMio
Kim Kärnfalk 2025
Den av Bert Karlsson i dokusåpaform frammatchade gruppen Friends vann Melodifestivalen 2001 med "Lyssna till ditt hjärta" och blev femma i ESC-finalen i Köpenhamn. Men gruppen blev inte långvarig, några år senare bildade Kim Kärnfalk och Nina Inghammar duon Kim & Nina. Därefter sadlade Kim om till att bli radiopratare, bland annat på SR.
Det väckte uppmärksamhet när Kim vid 48 års ålder meddelade att hon drabbats av Alzheimers sjukdom. Nu visar TV4 en serie i tre delar med början ikväll hur Kim Kärnfalk anpassar sitt liv och sin karriär till sjukdomen. Hon har slutat jobba men gör framträdanden som ovan och skriver och spelar in låtar tillsammans med sin make.
- Redigerat 2025-07-02 08:25 av Fornöga
#84: Trist när alzheimers drabbar så unga människor.
Eddie Axberg (född 1947) spåddes en lysande filmkarriär efter sina roller i "Här har du ditt liv" och "Utvandrarna" resp. "Nybyggarna", samtliga i regi Jan Troell. Trots att han senare erövrat en guldbagge för sitt skådespeleri valde Axberg att sadla om till ljudtekniker, även om han gjort en del inhopp som skådespelare.
Idag kan han ses på SVT i "Här har du ditt liv", byggd på Eyvind Johnsons självbiografiska "Romanen om Olof". Filmen visas på SVT Play till den 2 juli 2027.
#85. Verkligen!
- Redigerat 2025-07-02 12:33 av Fornöga
#86 Även filmen Briggen tre liljor från 1961 ligger ute på SVT play där han spelar den unge Mickel Mickelsson. Romanen Briggen tre liljor av Olle Mattsson högläste vi för varandra i årskurs tre. Han sadlade om, men jag har sett honom i enstaka småroller även i modernare tid.
Det kan tänkas att vi har nämnt Dilba Demirbag tidigare i den här trådserien. En artist som var känd för sina ofta smådeppiga låtar, men som även är upphov till den ursprungligen fina "Go easy", som spelats sönder i en TV-reklam under många år och numera finns på min imaginära låthatslista.
Idag är Dilba enligt en färsk tidningsartikel IT-konsult men gör fortfarande framträdanden.
Lotta Bromé var en ofta förekommande programledare på radio och TV i många år, men försvann under uppmärksammade former från den karriären. Sedan har hon återkommit som programledare i Mix Megapol under tre år, men nu bär det vidare till en nyöppnad sportradiokanal.
Idag fyller Tone Norum 60 år. Ser på YouTube att hon så sent som i somras framträdde med brorsan John & Co i Europe, men annars ägnar hon sig mer åt viskvällar och liknande numera. Här är en intervju från 2023.
80-tals såpan Varuhuset har fått ett uppsving då SVT valde att reprisera den, även om det sedan flertal år funnits på SVT Play. Kom att tänka på Stefan Ekman som hade en betydande roll..Var väldigt flitigt anlitad både på tv och film i min barndom..Han har numera passerat 80 år, och den yngsta av Hasse Ekmans fyra söner.
Tina Leijonberg var på sin tid ett välkänt ansikte från TV-serier och Söndagsöppet bland annat. Idag lever hon ett liv bortom rampljus och spotlights utan att verka sakna flydda tider alltför mycket. Men visst finns det åtminstone något hon ångrar.
#92: Har sett henne en gång, när hon uppträdde på ett event arrangerat av Telia, som jag jobbade på då. Hon har aldrig hört till mina favoriter, och jag ändrade inte uppfattning när jag sett henne live heller. 😊
#93 Knappast saknad m.a.o. 😉
#94: Inte av mig i alla fall, men det finns säkert de som gillar henne. 😊