Quiz - Huvudstäder
Veckans quiz på News55 handlar om geografi, närmare bestämt huvudstäder.
Geografi är inte min starka sida, så det blev mycket gissningar. Lyckades dock gissa så bra att jag fick 9 rätt av 10. 🙂
http://www.news55.se/quizar/vet-du-vad-landernas-huvudstader-heter/
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
- Redigerat 2021-05-26 15:15 av Carmarino
7 rätt. Det borde varit 8 men jag ändrade mej på en. Det ska man inte göra 😃
4/10 Visst är det så att kartorna ritats om sedan jag gick i skolan - snälla håll med!😭
Har alltid varit värdelös på geografi och det hänger visst i.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#1 Brukar också göra det, och varje gång blir det fel. Så man ska hålla sig till det man först valde. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Ops, jag fick 9 rätt.🙂 Missade Venezuela
/Maria
#2 Du var bara lite sämre på att gissa än jag. Hade nog haft samma resultat om jag inte hade haft tur med gissningarna. 😃
8/10! Missade Azerbajdzjan och Estland. Under min tid i skolan hade rätt svar varit Moskva…
#4 Inte dåligt! 👍
#6 Ja, geografikunskaper är färskvara numera. 🙂
Bra med 8/10 ändå. 👍
Du fick 10 rätt av 10 möjliga
Du fick bättre resultat än 100%
Gissade på ett par stycken och ibland ska man ju ha tur också.
Grattis eskils! 🏆
9/10
Gissade på 3 städer varav en var åt skogen… Attans så nära full pott!
Tyckte geografi var roligt i skolan.
…och spelade BackPacker-spelen alldeles för mycket…😃
// Harley
#11 Nio av tio är ju inte dåligt, även om det är retfullt att missa en enda. Det var samma för mig. Gick i fällan och valde inte det mest uppenbara alternativet på den jag hade fel på. Trodde det var för enkelt - och det var det ju, men det var rätt. 🙂
#12 Ja, fy så retligt när man lyckas sätta krokben för sig själv sådär. 🥵
// Harley
#10 Tack! 🙂
Publicerad: 2020-06-12 16:58 Du fick 10 rätt av 10 möjliga Du fick bättre resultat än 100% Oj, imponerad av mig själv!
Grattis Vixxen! 🏆
Tack!
Jag gissade friskt men gick efter det namn som man hör mest, så jag hade 9 av 10! Jag missade Australien!😭
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jättebra Tarotstollan. 👍
Australien klarade jag, för jag har haft fel på den så många gånger tidigare att nu äntligen verkar det som om den rätta staden har fastnat i minnet. 🙂