Quiz - Vad kan du om Öland?
Veckans quiz på News55 handlar om Öland.
Trots en del gissningar fick jag 8 rätt av 10 - enligt svaret i quizen. Det har dock blivit något fel, så fråga 2 har inte något rätt svar. Därför hade jag egentligen 9 rätt, för dels hade jag valt det alternativ som majoriteten har gissat och dels vet jag att det är rätt svar.😃
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag fick 9 av 10 om man räknar majoritetssvararalternativet på tvåan som rätt. Klantade mig på den första frågan. Hade väl inte hunnit sätta mig tillrätta…😉
Senaste årens semestrar har lönat sig - full pott om man räknar med den felaktiga frågan.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
8 rätt så jag får väl skämmas lite.
6 rätt inkl den felaktiga frågan. Tänker dock inte skämmas. 😉
#1 Med tanke på frågeställningen i fråga 2 så är det helt klart majoritetssvarsalternativet som är rätt, så du kan helt lugnt säga att du fick 9 av 10 rätt. 👍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#2 Grattis Lona. 🏆
#3 Inte ska du skämmas över 8 rätt. Det är ett bra resultat. 👍
#4 Det är rätta takter. 👍
#7 Eftersom jag bor så nära kanske jag borde kunnat mer. Två av frågorna hade jag inte den minsta aning om 😃
#9 Det är rätt länge sedan jag var på Öland, men lite kommer jag ihåg fortfarande. Dock gissade jag på flera av frågorna, och lyckades gissa rätt. Så jag hade tur också. 🙂
Jag fick 5/10. Jag har aldrig varit på Öland. Dom frågorna jag var säker på var Ölandsbron, Färjestaden ( Färjestad är en stadsdel i Karlstad som gett namn till hockeylaget i stan ) samt Alvaret..
Nu går det nog att läsa kommentarerna innan man gör testet. Men jag bjuder på dom två svaren jag avslöjat 🙂
#1 Jag är hopplös på det där med årtal, så det får bli gissningar de flesta gånger en årtalsfråga dyker upp i tävlingssammanhang.
#11 Förhoppningsvis gör de flesta testen innan de läser kommentarerna. 🙂
#13 Samma här. Oftast blir det gissningar när det gäller årtal för min del.