Vykort från förr #23
Så slår vi upp ännu ett album med gamla vykort, det förra finns här.
"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)
- Redigerat 2026-09-24 08:21 av Fornöga
Så långt norröver har jag aldrig varit. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#3: Abisko, Riksgränsen och Kiruna ligger längre norrut, om du varit där istället?
Norrland är en intressant del av Sverige. Finns mycket att se och uppleva.
#4: Har inte varit längre upp i landet än Sigtuna. 😁
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#6: Jag avundas dej lite, tänk så mycket kul du har kvar att uppleva.
Tips; undvik storstäderna och turistfällorna (och myggen)
#7: Har aldrig tyckt om att resa och nu sätter hälsan stopp för några längre resor. Så resten av Sverige - och världen - får klara sig utan mig. 😊
#10: Man kan göra resor i tanken, genom att se på vykort till exempel. Själv kollar jag ofta på "Google Earth", där kan man ofta se bra bilder från olika delar av världen, utan att behöva resa dit.
#11: Ja, vykorten kollar jag ju. 😊
#16 Hennes historia.
"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)
#31: Det kan aldrig bli för mycket London. 😊
#39 Deras reklam är ett landmärke sedan 1954 på Picadilly Cirkus. Numera är det förstås ledbelysning som gäller.