Gösta Linderholm (1941-2020)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Gösta Linderholm, som vi bland annat minns från "Brittas restaurang" och "Rulla in en boll" har avlidit i en ålder av 79 år. Här är en video gjord nyligen med honom. Åldrad kroppsligen, men rösten är omisskännlig.
Vila i frid!
- Redigerat 2023-01-02 15:38 av Carmarino
- Redigerat 2020-12-30 11:02 av [Göstage]
💔💔Vila i frid.
Stolt ägare till tre La permer
Brittas restaurang sjöng vi en hel del på rasterna i skolan vill jag minnas. Det är nog den jag minns honom mest för.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Han har tolkat Nils Ferlins dikt "Med många kulörta lyktor så fint"
/Maria
Minns att jag såg honom live en gång på 70-talet, på friluftsmuseet Jamtli. För några få år sedan hajade jag till när han kom gående inne i en butik i lilla Sveg i Härjedalen, men tydligen har/hade han en stuga någonstans i Härjedalen.
Vila i frid 🌹
Jag har inga speciella minnen till Gösta Linderholm. Hade nog mer minnen av Roland Cedermark som också nyligen gått bort, då jag gillar dragspelsmusik. Låten Rulla in en boll ,gick inte att att komma undan. Det var en hit..