Smurfarna
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Visst minns vi dessa blåvita figurer? En av dom första LP-skivor jag köpte som barn. Sedan kom Smurfhits och andra skivor.
De kom efter att jag vuxit upp men såg dem ju lite varstans i tv och på leksaks-avdelningar ibland när jag gick förbi.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Japp!
Gammelsmurf och Gargamel!
- Redigerat 2022-02-08 20:41 av Vixxen
#0 Klasse Möllberg i den versionen.
Stefan Rüdén hette väl annars sångaren som sjöng ihop med Smurfarna i min barndom.
#4: Intressant!
Har aldrig haft nåt namn på honom.
Av någon anledning fastnade jag aldrig för Smurfarna.
#0 Har bara humorversionen av den låten i huvudet (när de sjunger om knark istället för hallonsaft) och får väl beskylla min brorsa för det då han spela den för mig när jag var ung.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
När jag jobbade hade någon tagit med sig ett kassettband med Smurfarna och det hände att det spelades lite då och då över radion så alla på hela fabriken kunde höra det och då var Hallonsången med på det bandet.😁
Det var enda gången jag hörde Smurfarna sjunga!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Var också vuxen när de kom, men visst har jag både sett och hört dem några gånger. Det gick inte att undgå när de var som populärast. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Här är originalet med Smurfarna och Fader Abraham.
#4: Hittar inte det namn du angav som originalsångare?
https://www.discogs.com/release/2695890-Smurferna-Och-Fader-Abraham-Smurferna-Och-Fader-Abraham
- Redigerat 2022-02-09 18:11 av Vixxen
#10 Han sjöng på flera låtar.
#11: Där ser man!
Visst minns man dessa käcka figurer! "Saft, saft, hallonsaft, bättre saft har ingen haft!" 🪗🥁🎶😃
💖🧡💛💚💙💜
#13: Svartsmurferna! Gnapp!
Och så pt de Sarsaparil!
I min barndom var det dom trallvänliga barnlåtarna men sedan fick ju Smurfarna för sig att göra covers på välkända hitlåtar. Smurfhitsen 🙂