Titta på gammal tv
USA-program förvisso men mycket har ju visats här.
Kolla på tv från 60, 70, 80, 90 och 2000-talet :)
"I'm too old for this shit."
- Redigerat 2026-10-06 00:16 av Fornöga
Eller inte, kom ett klipp från Eurovision song contest 1994 ^^
Och Top of the Pops
- Redigerat 2022-03-12 19:27 av Syntium
#0 Nostalgi och TV-apparaten vad säger man? Nostalgi 👍 En hederlig gammal tjock-tv..
#0: Kul. Hade länge en tjock-tv. Den var jättebra och jag hade förmodligen haft den kvar än om den inte en dag plötsligt hade börjat lukta bränt. Drog snabbt ur sladden och det utvecklades inte till någon brand som väl var.
Fast jag blev väldigt nöjd med teven jag sedan köpte. Den har jag fortfarande, men har börjat titta på en ny. Har nämligen märkt att den allt oftare får en massa konstigheter för sig, så jag börjar undra om den är på väg att säcka ihop.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#2 och #3 Har en tjock-tv också för det är bäst att spela gamla tv-spel på såna :)
#4: 👍🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Förr var tv:n tjock och jag smal, nu är det tvärtom.
#6: Samma här. 😄
2026 Tråden började med minnen av gamla program, men övergick till att handla om gamla TV-apparater, och för att fortsätta på den senare vägen: örebroaren David har ett antal tjockisar- de är bra för gamla retrospel bland annat, men kan tydligen även betinga ett visst värde i sig.
https://www.sverigesradio.se/artikel/david-samlar-pa-tjock-tv-for-retrospelens-skull
"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)
- Redigerat 2026-06-14 10:47 av Fornöga
#8: Sajten som det länkas till i #0 finns inte längre, men det finns ju massor av gamla filmer och program på SVT Play. Öppet arkiv existerar fortfarande, men är numera integrerat i SVT Play.
Det går t.ex. att se Antikrundans allra första omgång 1989, och även årgången 2001. Men det finns mycket annat att titta på, så blir det en regnig sommar är det ett tips för oss nostalgiker. 😊
#8 Stor efterfrågan på tjock-TV i Habo.
https://www.sverigesradio.se/artikel/tjock-tv-saljs-slut-i-second-hand-butiken-i-habo
"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)