Nostalgi iFokus

Nostalgi

Etikettminnesboken
Läst 144 ggr
Cojimar
1

Sven Melander 1947-2022

Journalisten, skådespelaren och underhållaren Sven Melander har avlidit i en ålder av 74 år, meddelar hans familj.

Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

Journalisten och tv-personligheten Sven Melander har avlidit efter en längre tids sjukdom. Han somnade in med den närmaste familjen omkring sig.
  • Redigerat 2023-01-02 15:30 av Carmarino
[GIKmio]
1

Tack Sven för alla skratt du gav. Glädjespridaren. Jag vet att du varit sjuk från och till senaste åren.

Tarotstollan
1

Vila i frid!💐

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vixxen
1

En sån fantastisk humor!
Vila i frid ! ❤️🌹💕

Carmarino
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Sorgligt men inte helt oväntat. 😢

Han har gjort så otroligt mycket och det allra mesta har varit väldigt bra. Många skratt har vi fått av honom. Svårt att välja vilket som är bäst, men det här klippet från Nöjesmassakern är det som först dök upp i huvudet.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
1

#4 Steve med Lloyden var en klassiker man minns också. Minns inte i vilket program han dök upp i första gången..

Carmarino
1

#5: Det skulle kunna vara Nöjesmassakern det också. Skulle tro att SVT kommer att lägga ut de programmen på Play. De brukar uppmärksamma avlidna kändisar med att visa program de medverkat i.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Cojimar
0

#6 Redan igår lade man ut klipp från Nöjesmassakern på SVT Play, men det kommer säkert minnesprogram i mer genomarbetad form snart.

Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

Klassiska sketcher ur underhållningsprogrammet med Sven Melander, Åke Cato, Gösta Engström och Jon Skolmen med flera. Programmet sändes i SVT 1985.
Syntium
0

#4 Tror det hette Tack för kaffet, nån gång på 90-talet

"I'm too old for this shit."

Syntium
0

Står ju förresten att han var journalist, det visste jag inte. Trodde han "bara" var skådespelare/komiker.

Cojimar
1

#9 Jag minns när jag första gången hörde talas om Sven Melander, han hade då en spalt i Aftonbladet som han undertecknade med "Farbror Sven".

I en några år gammal intervju berättade han bland annat om kvällstidningsåren.

Sven Melander är 69 år och jobbar mer än någonsin. För Resumé berättar han om åldersdiskriminering, journalistikens kris, Facebooksuccén och drömprojektet i tv han aldrig fick göra.
  • Redigerat 2022-04-01 07:31 av Cojimar
Carmarino
0

#8: Aha, det stod under klippet att det var från Nöjesmassakern.

[GIKmio]
0

En sak jag även minns med Sven Melander var att han var bra på att spela berusad. Inte bara i Sällskapsresan, utan även i sketcher. Jag har även sett en fars med Stefan och Krister där han spelar ett kommunalråd som blir fullare och fullare ju längre farsen fortlöper.

Syntium
0

#11 Kan vara så att Tack för kaffet inte var första gången för Steve, vet inte exakt :)

[GIKmio]
0

#13 Jag läste någonstans i går kväll att karaktären Steve med Lloyden skapades i Nöjesmassakern, men fick sitt genombrott i Tack för Kaffet.

Carmarino
0

#13: Sorry, missade att det var Steve med Lloyden du menade. Jag menade sketchen om flickan som ville ha fred. 😊

Fornöga
1

"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)

SVT visar dokumentär om Sven Melander
  • Redigerat 2022-08-03 17:08 av Fornöga
Carmarino
1

#16: Måste kollas. 👍

Vixxen
1

#16: Blir intressant att se!