Underhållningsprogram på TV du minns mest
Vilket/vilka underhållningsprogram på TV minns du mest? Jag tyckte om Oldsbergs program och han var väldigt flitig under 80-talet. Numera långköraren På Spåret förstås (Premiär 1987), men även Oss skojare emellan och Oldsberg för närvarande. Han höll även i ett program tillsammans med Fredrik Belfrage.
Givetvis minns jag Razzel också. Det var en uppskattad helgunderhållning.
Bell och Bom på 80-talet, med Fredrik Belfrage och Ingvar Oldsberg. I varje avsnitt hade de "uppdraget", där en tittare skulle lära sig något helt nytt och som de inte informerats i förväg om. Dessutom hade de med de gamla rockkungarna från 50-talet, en i varje avsnitt.
Det var bara en säsong programmet gick.
Är så pass gammal att jag har upplevt Hylands hörna. Alla tittade på den, så det gick inte att undvika. Det fanns för övrigt inget annat att titta på då. 😊
Mest minns jag Carl Gustav Lindstedt som dök upp som gubben i lådan - och när Per Oskarsson klädde av sig plagg efter plagg. 😬😄
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#1 Var det där någon skulle lära sig flyga själv på bara en vecka? Heltokigt, men det förlöpte väl.😀
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#3 Har inget minne av det, men det kanske var ett av uppdragen.
#2 Oscarsson i bara kalsongerna i TV. Har hört och läst vilken uppståndelse det blev och folk som ringde in till den klassiska klagomuren 🙂
Ett av dom tidigaste underhållningsprogram jag minns var Nöjesmaskinen. Mest ihågkommet var dom dansande pingvinerna.
#2. Det kommer jag ihåg också, satt och tjatade hela tiden "kommer inte gubben i lådan snart" , jag var inte så gammal då.
Tyckte gubben var det roligaste i hela programmet.
Har alltid tyckt att svenska underhållningsprogram har varit tråkiga eller jobbiga på något sätt, så det är ytterst sällan jag tittar på sådana.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
- Redigerat 2021-03-03 14:42 av Tarotstollan
#5: Ja, det var ett väldigt hallå. Var inte så gammal då så jag minns inte om vi satt och tittade hela familjen, men jag gissar att vi gjorde det. Kan dock inte minnas att mina föräldrar visade någon upprördhet direkt. De stängde i alla fall inte av teven, för jag minns att det slutade med att han bara hade ett par kalsonger på sig till slut. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#6: Tyckte också att gubben i lådan var roligast. 😊
Minns inte så många andra underhållningsprogram faktiskt, men jag har för mig att jag tyckte Kryzz med Arne Hegerfors var rätt bra. Hade för mig att Björn Skifs var bisittare i alla program, men tydligen minns jag fel.
#8 Enligt Wikipedia så var Björn Skifs bisittare. Och även Sven Melander. Dom två minns jag. Totte Wallin minns jag nog om jag tänker efter. Men Robert Gustafsson kan jag inte minnas.
2024 #0 Apropå På Spåret så har jag inte tittat på det under senare år, men den här omgången har jag börjat kolla igen. Jag blev förvånad över två saker - dels att man, enligt min åsikt, håller sig med en rätt medioker studioorkester och dels att jag tycker att svårighetsgraden på frågorna blivit svårare. Det senare kan säkert bero på att jag "tacklat av", eller också har man höjt ribban. Att dra i nödbromsen på tio poäng är nog inte aktuellt längre för min del…😏
"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)
- Redigerat 2024-11-29 19:05 av Fornöga
#3 Det var "uppdraget" som Kamera0710 nämnde. Gick väl på fredagskvällar alt. lördagskvällar. Dom fick väl ett uppdrag i sändning som dom skulle utöva i nästa veckas sändning. Har för mig Oldsberg själv fick ett uppdrag att lära sig simhopp under en vecka. Minns inte hur det gick om det slutade med rejält "magplask" för programmet 😏 Såna kommenterar och ordvitsar älskade han.