Kjell Lönnå har avlidit
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kjell Lönnå, mannen som gjorde körsången älskad och något av en "folksport" i breda folklager har avlidit i en ålder av 85 år. Han ledde även flera populära underhållningsprogram på TV med annat innehåll .
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.
- Redigerat 2023-01-02 15:32 av Carmarino
- Redigerat 2022-05-11 10:06 av Cojimar
Min mamma var ett stort fan av Kjell Lönnå - och nu slår det mig att jag aldrig tänkt på att han faktiskt hette Kjell i förnamn, jag har alltid tänkt på honom som just Kjell Lönnå. 🙂
Vila i frid, Kjell, och tack för alla sånger! 🎶
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Tråkigt. Trots sina 85 år var han ju fortfarande rätt aktiv. 🙁
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Otrolig förlust för kör-Sverige. Sov i ro.
🎼 💖🌹
Född dalmas, men flyttade senare till Sundsvall. Just Sundsvall var ett signum då han höll i körkonserter därifrån i TV. Jag minns underhållningsprogrammet Lekande Lätt som han höll i.
Lite OT sportnördar emellan: Kjell Lönnå var en vessla på löparbanan i unga år. Han blev svensk mästare på 100 meter på elva blankt, en tid som är duglig bland svenska sprinters än idag.
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.
- Redigerat 2022-05-13 16:51 av Cojimar
Jag minns TV-programmet "Lekande lätt" som Kjell Lönnå ledde i TV på 90-talet. Barn skulle beskriva ord och de vuxna skulle gissa vilket ord som beskrevs.