Nostalgi iFokus

Nostalgi

Läst 69 ggr
perk
1

Semestersabotören.....

Jag kanske har konstig eller dålig humor, men den här filmen har jag sett ett antal gånger 😂

https://www.svtplay.se/video/35169939/semestersabotoren

Om aftonen får den late brått🙂

"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"

En klassisk komedi om den ständigt bortkomne och otursförföljde monsieur Hulot som reser på badsemester till den franska Atlantkusten. Där lyckas hans vänligt förvirrade närvaro trassla till det mesta för de övriga gästerna. Regi: Jacques Tati. I rollerna: Jacques Tati, Nathalie Pascaud, Louis Perrault, Michèle Rolla, Valentina Camax m.fl. (Les Vacances de Monsieur Hulot)
[GIKmio]
0

Den har jag inte sett. Jag vet att fransman är bra på fotboll, men även på humor enligt vissa 😁 Jag skrattar innan jag sett filmen. Det bådar gott 😊👍

[GIKmio]
1

Jag har hört att svenskar och britter förstår varandras humor. Har hört att några till gör det. Om det är fransoser eller nederländare..

Cojimar
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har den på köpvideo, så jag lär kanske se den igen. Perrongscenen är obetalbar, jag har lagt ut den i den franska nostalgitråden vill jag minnas, men den är värd en repris! 😁

Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

Tarotstollan
0

Jag har nog sett den för många år sedan men kommer inte ihåg hur den var, får väl se den igen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

perk
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det här klippet är också bra 😂

perk
0

Ja franska verkar ju inte vara så svårt språk, när man hör det där på perrongen 😀

[Thunder Storm]
0

Den här filmen kände jag inte till men har små kikat lite och den är hysteriskt rolig ska kolla in hela sen och det där på perrongen helt underbart och jag bara älskar utropen 😂

Min Franska är knappast något att skryta med dom fjuttefå ord jag kan men på något vis hänger man med i handlingen även om Franskan är usel 😂