Nostalgi iFokus

Nostalgi

Etikettfilm
Läst 87 ggr
GikMio
2

Janne Halldoff

Jan Harry Halldoff (1939-2010 ) var en svensk filmregissör och manusförfattare. En oerhört stor filmmakare tycker jag. Jag har sett Livet är stenkul, En dröm om frihet, Rötmånad, Firmafesten, och Jack. Alla filmerna har kultstatus inom svensk film…

GikMio
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En dröm om frihet från 1969 med Per Ragnar och Stig Törnblom och nog en av mina favoriter i kategorin svensk svartvitfilm.

GikMio
1

Jack ( 1977) Regi: Janne Halldoff Manus: Ulf Lundell.. Med Göran Stangertz, Örjan Ramberg, Kjell Bergqvist och Robert Sjöblom.

Fornöga
2

"Ola & Julia" såg jag, en romantisk historia som fick rätt fina recensioner. Monica Ekman och Ola Håkansson spelade huvudrollerna. Ola and the Janglers hade en stor del i filmen, och Claes af Geijerstam gjorde musik till den. Titellåten blev en hit på sin tid.

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

Carmarino
0

Har nog bara sett Jack, vad jag minns.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

GikMio
0

När man ser gamla Halldoffilmer så måste det ha varit en stor omställning från dom gamla gemytliga söndagsmatineerna på den tiden till mycket kriminalet, sex och droger på film.