Sommarbingo
Var ute och gick och hörde röst från en högtalare. Kollade upp och det är sommarbingo utomhus, även kallad drive in där man sitter i bilen och tutar när man får bingo. Är fyra onsdagar varje sommar och fanns när jag var barn för 45 år sedan. Och idag kan man gå dit och swisha även om man inte har pengar på sig. Eller bara gå dit och köpa en korv med bröd, och prata med bekanta 🙂 Ljuvligt sommarminne dök upp här och kanske även någon annanstans?
#0: Spelade du något? 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#1 Nej, men spelade en gång i barndomen när jag var med föräldrarna. Fick då en godispåse. Men ser för gammal ut nu för tiden. Men många turister som åker runt på semestern när dom bor på camping i närheten för att spela sommarbingo 🙂 Hade förr en sommarbingo på grannorten dit självaste Loket Olsson åkte till och var bingoutropare. Det var på " bingoboomen" på 90-talet.
Vi bodde på ungefär på samma ställe som jag bor idag, och bingot hölls då som nu på skolan intill. Skolgården var fylld på bilar, och dom som ville kunde sitta inne i gymnastiksalen. Bingoutropet skedde via högtalare på taket så om man satt inomhus eller i bilen utomhus så hörde man. Farsan var inte så glad som skulle upp tidigt och jobba . Gustav 46, fyra sexa, tuuut! 😁
Vi jobbade på bilbingo flera somrar vi var på ett par olika ställen
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
#4 Härlig sysselsättning och komma ut och se sig om. Inte bara sitta på altanen och balkongen. Mycket har svalnat genom åren, men detta fenomen verkar vara populärt ännu på många orter.