Annons:
Etiketterfilmteater
Läst 596 ggr
Carmarino
2020-04-04 15:49

Se Andrew Lloyd Webbers musikaler gratis

Andrew Lloyd Webber släpper nu flera av sina musikaler, en varje vecka fredag kväll kl. 20.00 svensk tid. De finns tillgängliga på Youtube under 48 timmar.

https://www.youtube.com/channel/UCdmPjhKMaXNNeCr1FjuMvag

Den första släpptes igår kväll, och det var Joseph and the Amazing Technicolour Dreamcoat från 1999. Tyvärr är det rätt svårt att höra vad de sjunger, men kommer man ihåg historien om Josef från Första Mosebok så är det rätt lätt att hänga med i handlingen. Musikalen kan ses till imorgon kväll.

Huvudrollen spelas av den forne The Osmonds-medlemmen Donny Osmond, som många kanske kommer ihåg från deras samarbete med Lasse Löndahl. Det resulterade bl.a. i sångerna Fem smutsiga små fingrar och Du Lasse Lasse Liten. Annars är han nog mest känd för låtarna Puppy Love och A Teenager In Love.

När han spelade in "Joseph" var han drygt 40 år gammal, men fortfarande en "hjärtekrossare" - särskilt när han hade långt hår. 😃

P.S. Missa inte Joan Collins i en liten roll som Potifars hustru. 😉

Nästa musikal blir Jesus Christ Superstar och den sänds på fredag 10 april.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[GIKmio]
2020-04-04 16:12
#1

Jag har en CD med flera av Lloyd Webbers mest kända verk.

Jag gillar The Phantom of the Opera och även Don´t cry for me Argentina från musikalen Evita..

Carmarino
2020-04-04 16:59
#2

Den mest kända låten från "Joseph" är nog Any Dream Will Do, och jag har tyckt om den sedan första gången jag hörde den någon gång på 70-talet. Fattade inte då att låten var från en musikal, och jag har aldrig sett musikalen förrän igår kväll.

Då var det Gary Bond som sjöng den. Tyckte att den var så bra - och så tyckte jag att Gary Bond var så snygg. 🙂

Tycker fortfarande hans version är väldigt bra, men jag måste erkänna att jag tycker Donny Osmonds är snäppet bättre - och så tycker jag att han också är jättesnygg, åtminstone som Joseph. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2020-04-04 17:02
#3

Annars är min favoritmusikal av Andrew Lloyd Webber (och Tim Rice) Jesus Christ Superstar. Har sett den två gånger på teatern i London, och filmen har jag tappat räkningen på hur många gånger jag har sett.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
2020-04-09 19:17
#4

Finns inte så mycket musik att publicera nu till påsk som det finns till julen. Men Jesus Christ Superstar är ett måste då . Jag gillar den ståtliga och mäktiga hymnen inledningsvis.

Carmarino
2020-04-10 10:11
#5

#4 Glöm då inte att titta på Youtube klockan 20.00 i kväll (eller någon gång de närmaste 48 timmarna efter det).

https://www.youtube.com/channel/UCdmPjhKMaXNNeCr1FjuMvag


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2020-04-11 20:51
#6

#5 Såg nu att den som spelar Maria Magdalena i den här filmade versionen är ingen mindre än "Mel C", d.v.s. "Sporty Spice" i Spice Girls. Hon heter egentligen Melanie Chisholm.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2020-04-16 09:43
#7

Den här veckans musikal på The Shows Must Go On! blir The Phantom of The Opera. Visas imorgon 17/4 klockan 20.00 på Youtube.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2020-04-19 11:14
#8

#7 Försökte se musikalen igår, men det var mer opera än musikal i mina öron. Den var över två timmar lång, och eftersom jag inte tyckte den var särskilt bra så såg jag bara början och slutet.

Det var en jubileumsföreställning, som avslutades med att flera artister från tidigare uppsättningar presenterades. Sedan sjöng Sarah Brightman ledmotivet tillsammans med fem av de tidigare "fantomerna". Bland dem var Peter Jöback, som spelat denna roll både i London (2012), New York (2013) och Stockholm (2016.

Vill man se den får man skynda sig, för den visas bara fram till kl. 20.00 i kväll.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2020-04-24 15:53
#9

Kvällens musikal heter Love Never Dies, och jag kan erkänna att jag aldrig ens har hört talas om den. Tydligen är det en uppföljare till The Phantom of the Opera.

https://www.youtube.com/watch?v=eXP7ynpk1NY


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2020-05-21 11:00
#10

Nu är Andrew Lloyd Webbers sex veckor slut.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2020-05-21 11:02
#11

Men musikalerna fortsätter. Imorgon blir det The Sound of Music, av Rogers and Hammerstein, klockan 20.00. Huvudrollen spelas av Carrie Underwood. Kan ses fram till söndag kl. 20.00.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2020-05-28 09:32
#12

Imorgon kl. 20.00 är det dags för en ny musikal. Den här gången är det Hairspray som visas.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2020-06-05 14:02
#13

Den här helgen blir det ingen musikal.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2020-06-06 09:19
#14

På fredag återkommer musikalerna igen och då är det dags för The Wiz.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2020-06-18 11:17
#15

Helgens musikal blir Peter Pan. Den börjar sändas imorgon, midsommarafton, kl. 20.00 och kan ses till söndag kväll 20.00 (men börja titta i god tid innan, så att du hinner se hela).


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2020-06-25 11:17
#16

Imorgon kväll är det dags för nästa musikal. Den här gången blir det The Sound of Music. Start kl. 20.00 och den kan ses i 48 timmar efter det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
2020-06-25 14:43
#17

Den här tråden har hängt i ett tag nu.  Det visar på ett enormt brett sortiment.  Jag skrev en gång en kommentar på Twitter till en person som brukade publicera låtar av Bob Dylan. Han frågade då om jag gillade Dylan. Vilket var svårt att svara på då jag knappt lyssnat på hans musik och texter. Han svarade då att jag skulle börja lyssna på honom för jag skulle inte bli besviken.  Det är kanske samma med Lloyd Webber. Att sätta mig ner och lyssna på hans musikaler.

Carmarino
2020-06-25 14:55
#18

De senaste musikalerna är inte av Lloyd Webber. Det var bara de sex första. Vem som står för de senare musikalerna vet jag inte. Brukar inte titta på dem längre, fast kanske jag ska se Sound of Music. Den är ju rätt bra - åtminstone filmen.

Av Lloyd Webbers musikaler såg jag bara de två första ("Joseph" och Jesus Christ Superstar), och delar av "Fantomen". De andra orkade jag inte titta på. Eftersom de bara visas under två dygn så är det inte alltid jag hinner kolla. De brukar ju vara runt två timmar långa.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
2020-06-25 15:13
#19

#18  Roligt att du tog upp det 🙂 Jag såg något program häromdan. Om det var Postkodmiljonären eller Stjärnor hos Babben ska vara osagt men det var en fråga om vem som gjorde Sound of Music. Jag gissade Andrew Lloyd Webber, men det var det var det inte. Därför reagerade jag en aning att den fanns med här.

Carmarino
2020-06-25 15:16
#20

Sound of Music kom några år innan Andrew Lloyd Webber skrev sin första musikal - vad jag vet. Har för mig att den kom någon gång i mitten av 60-talet. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2020-07-02 13:09
#21

Imorgon (och i helgen) blir det Riverdance för hela slanten. The Shows Must Go On visar nämligen Michael Flatley: Celtic Tiger, med början kl. 20.00 fredag kväll. Den går att ses under 48 timmar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2020-07-09 10:18
#22

#0 Nu börjar de om igen, så om ni missade Joseph and The Amazing Technicolor Dreamcoat i början av april har ni chansen från och med kl. 20.00 imorgon kväll (fredag) till kl. 20.00 söndag kväll.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2020-07-10 19:08
#23

Om drygt 50 minuter börjar Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2020-09-24 16:04
#24

Efter en lång tids uppehåll sänds nu en ny musikal, dock inte av Andrew Lloyd Webber. Det är Fame: The Musical.

The definitive 30th anniversary tour of Fame: the Musical, starring Keith Jack and Jorgie Porter with Mica Paris, from the Peacock Theatre in London's West End.

Som vanligt börjar den på fredag (25/9) klockan 19.00 på YouTube, och den kan ses i 48 timmar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: