Nostalgi iFokus

Nostalgi

Etikettmusik
Läst 431 ggr
[Göstage]
2

Lill Lindfors fyller 80

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nästan svårt att begripa, men Lill Lindfors fyller 80 idag (och blir "äldre äldre" som det ju brukar heta numera).  Grattis! 🌺 

I vinjetten möter vi henne i en inspelning gjord för 50 år sedan.

[Göstage]
2

Min Lindforsfavorit är hennes version av "Romance Anónimo" som Bo Setterlind satte svensk text till, och då hette den "Du är den ende". Den utgavs 1966.

[Göstage]
2

Ett ännu äldre inslag med Lill Lindfors, från Hylands Hörna 1963.

MonicaLagerquist
1

GRATTIS i efterskott 🍸

Stolt ägare till tre La permer

Soligajag1
0

Grattis i efterskott ! 🎂😀🌺❤️Lill !

HH 🙂

Carmarino
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min favorit är hennes version av Mördartango från skivan "En sång att ta hem", inspelade på Berns salonger i Stockholm december-januari 1975-1976. Tyvärr har jag inte lyckats hitta just den versionen på Youtube. Hon sjunger den tillsammans med Norma Ahlquist och Suzy Sulocki.

I den här showen visar hon mycket av sin humoristiska sida, som inte framgick så mycket i hennes tidigare sånger.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Göstage]
1

Europa hade väl sitt "Lindfors moment" 1985, med den berömda, och för vissa provocerande, kjolincidenten.

Carmarino
1

#6 Ja, den kan nog ingen av oss som såg den glömma. 😃

Den var ju också orsak till att reglerna skrevs om så att inga (planerade) överraskningar fick förekomma under sändning.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ