Nostalgi iFokus

Nostalgi

Etikettminnesboken
Läst 544 ggr
[GIKmio]
3

Demis Roussos

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Demis Roussos, född 15 juni 1946 i Alexandria i Egypten, död 25 januari 2015 i Aten i Grekland var en grekisk sångare. Roussos föddes i Egypten av grekiska föräldrar men flyttade 1958 till Grekland. I slutet av 60-talet bildade han tillsammans med bland annat Vangelis bandet Aphrodite´s Child. Och skrev in sig i musikhistorien som en av dom stora grekiska sångarna. Och hitsen blev många och vackra och numera nostalgiska.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Demis_Roussos

• Redigerat 2023-01-02 15:41 av Carmarino
[GIKmio]
4

En av dom största hitsen  som kom1973.

[GIKmio]
3

From Souvenirs to Souvenirs  (1975)

Carmarino
2

För att inte tala om Goodbye my love goodbye. Undrar om inte den är den allra största av hans hits?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Tarotstollan
1

Fantastisk röst!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
1

Jag håller med. En fantastisk speciell röst och låtarna väcker många gamla minnen😉

/Maria

[GIKmio]
1

Aphrodite's Child-Rain and Tears. Den här klangen i musiken som man hör i filmer och program från Medelhavet fascineras jag av.

Maria
0

Jag hade ingen aning om att Demis Roussos och Vangelis hade spelat ihop.

/Maria

[GIKmio]
0

#7 Jodå, dom hängde ihop under unga år 😊 Jag visste faktiskt inte heller om det förrän för något år sedan då det kom en musikfråga i På spåret på tv.

Maria
0

Jag som sett alla På spåretavsnitt☺️🤫

/Maria

[GIKmio]
1

Här är klippet. Frågorna var förmodligen gruppens namn och vad musikerna hette samt som brukligt vilket annat stycke som är inklämt i låten. Resmålet bör ha varit Aten 🙂

Maria
0

Ja men hennes tolkning kommer jag ihåg nu när jag ser den.

/Maria