Quiz - Vad kan du om svenska sommarstäder?
Den här veckans quiz från News55 handlar om svenska sommarstäder.
Kunde bara hälften av frågorna men hade tur med gissandet den här gången, så jag fick 10 rätt av 10.
http://www.news55.se/quizar/vad-kan-du-om-svenska-sommarstader/
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag fick 7 rätt. Antingen kunde jag eller var det helt okänt.
Fråga 3 är fel. Det finns ingen stadsdel som heter så här så därför hade jag fel på den 😃
#1 Sju rätt är bra - särskilt när man gissar. 🙂
Har ingen aning om var den stadsdelen ligger så jag gissade bara. Visserligen hade jag en aning om att det inte fanns någon sådan stadsdel i de andra två städerna, så därför valde jag den tredje. Lite skumt att stadsdelen inte finns i någon av städerna. 🤪
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Sju rätt här med.
10 rätt fick jag! Förstår fortfarande inte hur det gick till… #1 Men fråga 3 är väl inte fel? Finns både xxxxskolan och xxxxvägen och visst heter hela stadsdelen också så?
Nej det finns ingen stadsdel som heter så. Bara vägen och skolan. Det är inte ens en stadsdel. Området där har ett annat namn.
Ja vad vet jag. Jag bara bor här.
#3 Bra jobbat Vixxen. 👍
#4 Det är ju lysande Caeli. 🏆
#8 Tack!
#9 Tack! Mest överraskande tycker jag! 😁
6 rätt. 4 kunde jag, resten var bara gissningar.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Bra kämpat Stollan!
#12 Inte dåligt Tarotstollan. 👍